Accountmedewerker Vastgoed en grondzaken
-
Provincie
Overijssel
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Deventer is FlexIntens op zoek naar een Accountmedewerker Vastgoed en grondzaken voor 16 tot 24 uur per week.Groots denken, gewoon doen
Deventer, de stad en onze dorpen zitten in ons hart. De plek waar mensen wonen, werken, ondernemen en ontspannen. Waar we samenwerken voor én met Deventenaren aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen. We zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en kan groeien. Waar iedereen ertoe doet. De plek waar we trots op zijn. Werken bij de gemeente Deventer betekent meer dan alleen plannen maken. We gaan de deur uit, de stad en dorpen in, staan open, onderzoeken, proberen en maken dingen mogelijk. We denken groots en doen gewoon. Met opgestroopte mouwen aan de slag. We experimenteren, leren en doen wat nodig is om Deventer vooruit te helpen. Samen zetten we hoofd, hart en handen in voor onze prachtige gemeente. Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Dat zijn wij. Dat ben jij.
Waar je terecht komt
In hartje Deventer. Een historische Hanzestad, vol sfeervolle steegjes en charmante panden. Een stad van ondernemers, van boeken, koek, bedden, cv-ketels en drukwerk. Gelegen aan de IJssel, omringd door groen en prachtige dorpen. Midden in die stad staat het gemeentehuis: een bijzonder, historisch gebouw dat historie en toekomst samenbrengt. Een van de meest duurzame overheidsgebouwen van Nederland. De 2264 vingerafdrukken van Deventenaren in het gebouw herinneren je er elke dag aan voor wie en met wie we werken
Samenwerken, samen doen
Werken bij de gemeente Deventer is samen werken, samen doen. Met Deventenaren én met je collega’s. We houden de lijnen graag kort en de organisatie wendbaar.
Team Vastgoed en Grondzaken
Je komt terecht in een team van ongeveer 25 collega’s, waaronder planeconomen, makelaars en assetmanagers vastgoed. Samen zijn we verantwoordelijk voor het strategisch inzetten, beheren en ontwikkelen van gemeentelijk vastgoed en gronden. De sfeer in het team is professioneel en doelgericht; we werken zelfstandig, maar trekken waar nodig samen op bij complexe opgaven. Wat ons typeert? Ons sterke analytische vermogen, gevoel voor strategisch belang en nauwe samenwerking met andere teams binnen de gemeente. Op dit moment dragen we met onze financiële expertise en kennis van de vastgoedmarkt bij aan meerdere gebiedsontwikkelingen en vastgoedprojecten binnen Deventer.
Opdracht
Als accountmedewerker vastgoed en grondzaken ben jij de verbindende schakel binnen team vastgoed en grondzaken. Je ondersteunt de portefeuillemanager, de assetmanager en de adviseurs bij diverse werkzaamheden. Je bent verantwoordelijk voor het uitzoeken, berekenen en (laten) vaststellen van onderhouds-, beheers- en servicekosten, en zorgt voor correcte verwerking.
In opdracht van de assetmanager begeleidt je het volledige verhuurproces van gemeentelijk vastgoed, van huuropzegging tot het nieuwe huurcontract. Je stelt ook de huur- of gebruikersovereenkomsten op. Tijdens dit proces heb je contact met vertrekkende en nieuwe huurders, zorg je voor een soepele klantreis, voer je intakegesprekken met kandidaat-huurders, leg je afspraken vast en begeleid je bezichtigingen na de eindinspectie. Ook plan je afspraken rondom overnames, sleuteluitgiftes en de start van contracten.
Voor vastgoed en grond dat de gemeente tijdelijk in bezit heeft ten behoeve van gebiedsontwikkelingsprojecten werk je in hogere mate zelfstandig en ben je de verbindende schakel tussen de projectmanager en de externe vastgoedbeheerder. Je zorgt voor een optimalisering van de vastgoedexploitatie binnen de kaders van het project. Je signaleert knelpunten en adviseert daarover.
Daarnaast handel je vastgoedvragen, wensen en klachten af en zorg je voor een actuele vastgoed administratie. Je houdt het vastgoedbeheersysteem up-to-date en denkt mee over verdere ontwikkeling. Je neemt deel aan werkgroepen en projecten om processen en dienstverlening van vastgoed en grondzaken te verbeteren. Je vertegenwoordigt de gemeente in VVE vergaderingen en zorgt evt. voor voorbereiding of verslaglegging.
Je werkt in een omgeving waar veel aandacht is voor procesverbetering, optimalisatie van de vastgoedportefeuille en het verduurzamen van maatschappelijk vastgoed. Je adviseert de assetmanager over hoe ruimtes optimaal benut kunnen worden om zoveel mogelijk maatschappelijke impact te realiseren. Daarbij heb je te maken met unieke panden, waaronder monumentaal en cultureel vastgoed, wat jouw rol uitdagend en betekenisvol maakt.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van vastgoed of grondzaken
- Aantoonbare werkervaring als adviseur op het gebied van vastgoed of grondzaken binnen een gemeente
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Vastgoed / RO of makelaardij
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van vastgoed of grondzaken binnen een gemeente
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen, beheren en registreren van huurcontracten
- Aantoonbare werkervaring met het beheren en administreren van vastgoedobjecten
- Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na minimaal 1600 uur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden
Competenties
- Je bent een doortastende en betrokken collega die goed samenwerkt en zich makkelijk beweegt tussen verschillende belangen. Je neemt initiatief, denkt in oplossingen en bent transparant in je communicatie. Dankzij je financiële inzicht en scherpte in analyses weet je snel overzicht te krijgen in complexe dossiers. Je schakelt moeiteloos tussen klantgericht handelen en administratieve zorgvuldigheid. Daarnaast ben je praktisch ingesteld, eerlijk, ondernemend en geef je energie aan het team. Eigenschappen als adviesvaardig, resultaatgericht en een gezonde dosis humor passen goed bij jou
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 20-11-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
16 tot 24 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.