Terug naar overzicht

Adviseur bodem

  • Provincie

    Noord-Brabant

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Spoorlaan 181, Tilburg

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant is FlexIntens op zoek naar een Adviseur bodem voor 48 uur per week.

Wil jij je verdiepen in complexe bodemvraagstukken die er écht toe doen? En lijkt het je interessant om te werken aan projecten in zowel stedelijk als landelijk gebied? Dan is deze functie iets voor jou.

Jouw rol als adviseur bodem
Als adviseur bodem bij de OMWB speel je een sleutelrol in het adviseren over bodemvraagstukken binnen uiteenlopende (complexe) projecten. Je draagt bij aan het zorgvuldig afwegen van milieubelangen en helpt opdrachtgevers bij het maken van onderbouwde keuzes binnen de kaders van wet- en regelgeving.

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Adviseren van collega’s en externe opdrachtgevers over bodemonderzoeken, vaak in relatie tot vergunningverlening, bouw, ruimtelijke ordening, herontwikkeling en reconstructies.
  • Onderbouwen van adviezen met toetsing, onderzoek en berekeningen.
  • Werken binnen de kaders van de Omgevingswet en het Besluit bodemkwaliteit.
  • Coördineren van de uitvoering van bodemonderzoeken.
  • Meedenken over beleidsontwikkeling en toepassing van nieuwe inzichten in het bodemveld.

Wat breng je mee?
Je beschikt over inhoudelijke deskundigheid en weet deze in te zetten voor praktische oplossingen. Je bent analytisch, schakelt gemakkelijk tussen dossiers en weet je adviezen helder over te brengen, zowel mondeling als schriftelijk.

Wat we in elk geval zoeken:

  • Een hbo- of wo-diploma in een relevante technische richting, aangevuld met specialistische cursussen.
  • Kennis van wet- en regelgeving zoals de Omgevingswet, NEN-normen, BRL’en/protocollen en het Besluit bodemkwaliteit.
  • Enkele jaren ervaring in advisering op bodemgebied.
  • Affiniteit met digitale bodeminformatiesystemen, zoals Nazca-Bodem.
  • Flexibele, klantgerichte instelling en in het bezit van rijbewijs B.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Kandidaat voldoet aantoonbaar aan de landelijke kwaliteitscriteria 2.3 voor vergunningverlening, toezicht en handhaving krachtens de Omgevingswet. Link: https://vng.nl/sites/default/files/2022-08/Kwaliteitscriteria-deel-B-versie-2.3.pdf
  2. De medewerker draagt bij het uitvoeren van zijn werkzaamheden verplicht PBM’s
  3. De medewerker is in het bezit van de volgende PBM’s: Werkschoen minimaal s3, helm, overal e.d
  4. Medewerker toont op zijn eerste werkdag aan dat hij in het bezit is van de genoemde PMB’s en tekent hiervoor een document bij de OMWB. Indien niet in het bezit kan medewerker pas beginnen als dit wel het geval is. Opdrachtgever heeft het recht de overeenkomst terstond te beëindigen indien medewerker geen gevolg geeft aan de verplichting de PMB’s te dragen
  5. Er dient in het gesprek een klik te zijn met de kandidaat
  6. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Kandidaat dient 3 tot 7 jaar ervaring in een vergelijkbare functie te hebben
  2. Kennis van wet- en regelgeving zoals de Omgevingswet, NEN-normen, BRL’en/protocollen en het Besluit bodemkwaliteit
  3. Affiniteit met digitale bodeminformatiesystemen, zoals Nazca-Bodem
  4. In het bezit van een rijbewijs B
  5. De kandidaat past in het team

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 20-11-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

48 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures