Terug naar overzicht

Projectleider GIZ

  • Provincie

    Gelderland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Eusebiusbuitensingel 43, Arnhem

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden is FlexIntens op zoek naar een Projectleider GIZ voor 16 uur per week.


VGGM
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten.

Opdracht

Afdeling Jeugdgezondheidszorg (JGZ)

De Jeugdgezondheidszorg van Gelderland-Midden adviseert en begeleidt bij het opgroeien en opvoeden van kinderen en jongeren en biedt preventieve sociaal-medische zorg, advies, voorlichting en begeleiding. Deze zorg is laagdrempelig, onafhankelijk en voor alle ouders en/of jeugdigen toegankelijk.

We hebben alle kinderen vanaf de start (-9 maanden) tot 18 jaar in beeld: kinderen waar het goed mee gaat én kinderen waar zorgen over zijn. We staan naast de kinderen en hun ouder(s)/verzorger(s) en gaan uit van hun eigen kracht. Daarbij geven we extra aandacht en zorg aan ouders en kinderen die dat nodig hebben.

Wij zetten ons in om kinderen een gezonde en veilige basis te geven voor hun verdere leven. We richten ons zowel op het kind als op zijn/haar leefomgeving in de brede zin: thuis, voorschoolse voorzieningen, school en omgeving.

Wat ga je voor ons doen?

De huidige overgang van de gespreksmethodiek SamenStarten (SaSt) naar Gezamenlijk Inschatten Zorgbehoefte (GIZ) vormt een significante uitdaging voor de JGZ-professionals in de Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland Midden. De overgang naar GIZ moet snel en efficiënt worden gerealiseerd om te voldoen aan de nieuwe landelijke richtlijnen en om te zorgen dat ouders en jongeren in Gelderland Midden adequaat ondersteund blijven worden. Daarnaast is de overstap van SamenStarten naar GIZ ingegeven door de behoefte om onze werkwijze verder te professionaliseren en beter aan te sluiten op de complexer wordende hulpvragen in het zorglandschap. In de functie van projectleider GIZ werk je nauw samen met de scholingscoördinator, beleidsadviseurs, jeugdgezondheidszorg professionals en het management JGZ. Je bent medeverantwoordelijk voor de uitwerking en implementatie van de GIZmethodiek.

Je voert in het project ‘Implementatie GIZ’ de volgende taken uit:

  • Je stelt een plan van aanpak op.
  • Je begeleidt en stuurt projectleden aan.
  • Je zorgt voor effectieve implementatie van GIZ.
  • Je zorgt voor een naadloze overgang van SaSt naar GIZ met behoud van de kwaliteit van ondersteuning.
  • Je ontwikkelt en implementeert een gestructureerd trainingsprogramma voor alle JGZ-professionals.
  • Je herziet en actualiseert de bestaande SaSt-materialen en werkinstructies om ze geschikt te maken voor GIZ en adviseert op inhoud over benodigde aanpassingen van de inrichting van ons digitale kinddossier in relatie tot GIZ.
  • Je bewaakt en rapporteert over de voortgang van het project aan de opdrachtgever.
  • Je adviseert het MT-JGZ.
  • Je bewaakt de tijdslijnen en zorgt voor goede communicatie zowel intern als extern.
  • Je neemt beslissingen bij de ontwikkeling van beleid.
  • Je bewaakt budgetten in relatie tot het project.
  • Je werkt samen met andere JGZ-organisaties en het NCJ om een landelijk plan van aanpak voor de implementatie van GIZ (en Video Interactie Begeleiding) te ontwikkelen.
  • Je bent in staat draagvlak te creëren bij belangrijke betrokkenen en stakeholders, zowel intern als extern en maakt bijvoorbeeld de nieuwe werkwijze GIZ kenbaar aan ketenpartners binnen de gemeentelijke kansrijke start coalities.

Verder verwachten we van je dat je als projectleider JGZ breed inzetbaar bent in de Jeugdgezondheidzorg:

  • Je bent proactief in het signaleren van- en anticiperen op ontwikkelingen. Je verzamelt en bestudeert relevante informatie en adviseert actief over de implementatie en de uitvoering van reeds vastgesteld beleid.
  • Je leidt, organiseert en voert projecten en activiteiten uit in het kader van beleidsadvisering en kwaliteitsverbetering en ten dienste van implementatie van nieuwe ontwikkelingen.
  • Je geeft consequenties aan van (extern) beleid en adviseert het MT hierover.
  • Je onderhoudt interne- en externe contacten en voert zo nodig overleg met betrokkenen.
  • Je fungeert als adviseur en vraagbaak voor MT en eventueel anderen op deelonderwerpen.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding
  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen een overheidsinstelling
  3. Aantoonbare werkervaring binnen de Jeugd Gezondheidszorg in de afgelopen 3 jaar

Wensen:

  1. Een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding
  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de Jeugd Gezondheidszorg binnen een overheidsinstelling
  3. Aantoonbare werkervaring met adviesvorming naar management binnen een overheidsinstelling (motiveer je antwoord in het cv)
  4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een overheidsinstelling

Competenties

  • Je kunt met een overstijgende blik complexiteit overzien: je coördineert en je durft besluiten te nemen; Je hebt een proactieve en zelfstandige houding; je kunt echter ook goed in teamverband werken; Je hebt goede contactuele eigenschappen en een flexibele instelling; Je hebt lef om proactief in te zetten op ontwikkelingen; Je bent zowel verbaal als schriftelijk sterk. Een presentatie geven, een projectplan of memo schrijven of afspraken helder op papier zetten levert geen problemen op

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 15-05-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

16 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures