Terug naar overzicht

Recordbeheerder

  • Provincie

    Friesland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Stationsstraat 18 , Buitenpost

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel is FlexIntens op zoek naar een recordbeheerder voor 20 - 32 uur per week.


Net als andere gemeenten staat de werkmaatschappij 8KTD (Achtkarspelen/Tytsjerksteradiel) de komende jaren voor grote uitdagingen. Dit wordt versterkt door de voorgenomen ontvlechting van de werkmaatschappij.  Deze ontvlechting zal leiden tot twee zelfstandige gemeenten.  

Dat maakt het extra belangrijk dat ons archief toegankelijk en op orde is. 

Afdeling Documentaire Informatievoorziening (DIV) heeft een belangrijke ondersteunende rol bij de optimale bedrijfsvoering van onze gemeenten en dienstverlening aan de inwoners en de organisaties binnen onze gemeenten.  

De recordbeheerder levert actief een bijdrage aan het optimaliseren van het analoge en digitale archief aan de hand van zaakgericht werken.


De recordbeheerder draagt zorg voor het kwalitatief op peil houden en het verbeteren van de informatiehuishouding. En ondersteunt de organisatie bij de verdere invoering van zaakgericht werken. Daarnaast beheert de recordbeheerder informatie en adviseert collega’s over het vormen van digitale dossiers.

De volgende taken horen ook tot de verantwoordelijkheden van de recordmanager: 

  • Ondersteunen van gebruikers bij het zaakgericht werken in het zaaksysteem;
  • Analoge en digitale dossiervorming;
  • Controle op kwaliteit van gevormde zaken;
  • Beantwoording dossiervragen vanuit de organisatie;
  • Overbrenging van zaakdossiers naar het semi-statisch archief;
  • Rappellering van zaken die dreigen de afhandeltermijn te overschrijden;
  • Zorgen voor de voortzetting van het veranderingstraject van papier naar digitale archivering; 
  • Verzorgen van de inkomende- en uitgaande post;
  • Actief meedenken over vakinhoudelijke ontwikkelingen en ontwikkelingen binnen de organisatie.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. De kandidaat heeft een relevante opleiding afgerond, zoals SOD 1 of LARM.
  2. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante en recente (<5 jaar) werkervaring in een soortgelijke functie.
  3. De kandidaat heeft aantoonbare kennis van wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer.
  4. De kandidaat is in het bezit van een rijbewijs en auto.

Wensen:

  1. Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
  2. De kandidaat heeft een positieve houding ten opzichte van de Friese taal waarbij passieve beheersing van de Friese taal een pré is.

Competenties

  • Onderzoekend en leergierig.
  • Gestructureerd werken.
  • Goed kunnen samenwerken in een team.

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 21-05-2024 tot 09:00 uur.

Gewenst aantal uren

20 - 32 uur per week.

Arbeidsvoorwaarden

Arbeidsvoorwaarden worden per opdracht of vacature in overleg besproken. Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van (tijdelijk) personeel binnen toonaangevende organisaties met een maatschappelijk relevant karakter om zowel organisaties als professionals daarbinnen te ontwikkelen. Zo dragen we onder andere bij aan de ontwikkeling van verschillende ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties. Met een gemotiveerd team dat de markt en de mensen kent, streven we continu naar een professionele, maar toch informele dienstverlening die naar volle tevredenheid van alle partijen verloopt. Dit alles doen we vanuit onze kernwaarden kennis, daadkracht en vertrouwen.

Geen bestand gekozen
Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures