Senior Medewerker Vergunningverlening APV en Bijzondere Wetten
-
Provincie
Utrecht
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente de Bilt is FlexIntens op zoek naar een Senior Medewerker Vergunningverlening APV en Bijzondere Wetten voor 24 uur per week.Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.
Meer informatie vindt u op de paginaOnze organisatie.
Opdracht
Als vergunningverlener ben je verantwoordelijk voor het adviseren over, beoordelen van en het afgeven of weigeren van vergunningen en ontheffingen. Je richt je op zowel de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), zoals evenementen-, terras-, exploitatie- en standplaatsvergunningen, als op bijzondere wetten, waaronder de Alcoholwet, Zondagswet en Wet op Kansspelen. Indien nodig vraag je snel adviezen aan bij interne en externe partijen om een vergunning zorgvuldig te kunnen beoordelen.
Je fungeert als aanspreekpunt voor aanvragers, inwoners, instellingen, bedrijven, collega’s en andere overheidsorganisaties. Daarnaast draag je actief bij aan kennisoverdracht binnen het team.
Naast het behandelen van aanvragen lever je een bijdrage aan de optimalisatie van werkprocessen en schrijf je beleid. Je doet voorstellen voor verbeteringen en vernieuwingen die processen efficiënter maken.
In samenwerking met de jurist neem je deel aan de zittingen van de bezwaarschriftencommissie en draag je bij aan de besluitvorming bij geschillen over vergunningen.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bestuurskunde, rechten of overheidsmanagement
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met vergunningverlening, APV en bijzondere wetten
- Aantoonbare werkervaring met het schrijven van beleid
- Aantoonbare werkervaring met de (werking van) Algemene Wet Bestuursrecht, Gemeentewet, APV en de bijzondere wetten en de Omgevingswet
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van vergunningaanvragen binnen een gemeente
- Aantoonbare werkervaring met het omgaan met verschillende belangen van aanvragers, inwoners, ondernemers en collega’s, geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv
- Aantoonbare werkervaring met bezwaarprocedures
Competenties
- Communicatieve vaardigheden: Moet kunnen adviseren aan en communiceren met inwoners, bedrijven en collega’s
- Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en politieke sensitiviteit
- Klantgericht
- Gaat altijd uit van wat er wel kan binnen de kaders van de wet- en regelgeving en heeft hierbij een proactieve houding naar aanvragers
- Stressbestendig
- Kan effectief omgaan met hoge werkdruk en piekmomenten in de caseload
- Zelfverzekerdheid en assertiviteit
- Staat stevig in de schoenen en kan op een professionele, diplomatieke manier besluiten uitleggen en ‘nee’ verkopen aan aanvragers, bedrijven of collega’s
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 26-11-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
24 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.