Terug naar overzicht

Adviseur Gezondheidsbeleid

  • Provincie

    Overijssel

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Lübeckplein 2, Zwolle

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Zwolle is FlexIntens op zoek naar een Adviseur Gezondheidsbeleid voor 28 tot 32 uur per week.

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht

Voor deze tijdelijke opdracht gaat het om een zwangerschapsverlofvervanging van onze collega beleidsadviseur gezondheid en diversiteit en inclusie. Dit laatste onderdeel wordt grotendeels opgevangen door een interne collega. Enige affiniteit/ervaring met dit beleidsveld is een pré. Het betreft het vervangen van de volgende taken:

  1. Accounthouderschap GGD
    1. Voorbereiden AB vergaderingen
    2. Deelname ambtelijke overleggen
    3. Meedenken huisvesting consultatiebureau Noord
    4. Accountgesprekken GGD
    5. Verder brengen vaccinatiebereidheid i.s.m. de GGD
  2. Coördinatie projecten
    1. Baby Groente Tas
    2. Positieve gezondheidsvaardigheden
    3. Cool 2b Fit
  3. Behandelen subsidieaanvragen regeling Gezonde Leefstijl Zwolle
  4. Behandelen subsidieaanvragen regeling AED's
  5. Meedenken ontwikkeling nieuw beleid vitaliteit/gezondheid
  6. Coördinatie Gezond en Actief Leven Akkoord (lokaal)
  7. Coördinatie ketenaanpakken
    1. GLI
    2. Kind naar Gezonder Gewicht
    3. Valpreventie
    4. Welzijn op Recept
    5. Kansrijke Start
  8. Deelname coalitie Preventie en Gezond Leven (IZA/SGIJV)
    1. Deelname werkgroep leven lang ontwikkelen
    2. Deelname werkgroep gezondheidsinformatiepunten
    3. Regiehouder positieve gezondheid
  9. Advisering over gezondheid bij fysieke projecten
  10. Verder brengen van publiekscampagnes
    1. Stoptober
    2. Zien drinken, doet drinken
    3. Dry January
    4. Rookvrije speelplekken
  11. Coördinatie en organisatie stadsdialoog Zwolle Gezonde Stad
  12. Samenwerking beleidsterrein Sociaal Domein breed waaronder Diversiteit en Inclusie

In Zwolle werken we hybride, we gaan uit van 50% aanwezigheid op kantoor

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Inzetbaar vanaf medio oktober 2025
  2. Inzetbaar voor minimaal 28 uur per week
  3. Minimaal 3 jaar ervaring met het beleidsterrein Gezondheid en Vitaliteit binnen gemeenten
  4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  5. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Gezondheid en Vitaliteit binnen een overheidsinstelling
  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met diversiteit en inclusie binnen een gemeente
  4. Beschikbaar om minimaal 2 dagen aanwezig te zijn op kantoor in Zwolle

Competenties

  • Integraal werken en denken binnen het Sociaal Domein, maar ook daarbuiten met ketenpartners en andere vakafdelingen zoals het Fysieke Domein; Op samenwerking gericht
  • Verbindend
  • Resultaatgericht
  • Verantwoordelijk zijn en verantwoordelijk voelen (eigenaarschap op de opdracht tonen)

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 22-09-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

28 tot 32 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures