Adviseur grondzaken
-
Provincie
Noord-Brabant
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Roosendaal is FlexIntens op zoek naar een Adviseur grondzaken voor 32 uur per week.Tijdelijke adviseur grondzaken
Uren per week: 32
Locatie: Roosendaal
Functieomschrijving:
“Een vaardige adviseur die op het gebied van grondzaken de gemeente Roosendaal een stapje verder brengt!”
Als Adviseur Grondzaken ben je bezig met diverse juridische werkzaamheden op het gebied van privaatrecht/grondzaken, zoals aankoop van onroerende zaken t.b.v. ruimtelijke projecten, verkoop van (bouw)grond en gebouwen, het vestigen van zakelijke rechten (erfpacht, opstal), verhuur en verpachting van gemeentelijke eigendommen. De werkzaamheden betreffen het adviseren bij en het opstellen van de nodige contracten, de daarbij behorende correspondentie en het opstellen van adviesnotities en voorstellen voor directie en college/raad. Ook het uitzetten van taxaties en bodemonderzoeken behoren tot het takenpakket.
Hiervoor werk je nauw samen met collega’s van Ruimtelijke Ontwikkeling, Economie, Vergunningen, Beheer en andere adviseurs. Daarnaast heb je ook veel externe contacten met bijvoorbeeld burgers, zo kan je bijvoorbeeld aan tafel zitten bij aankoopgesprekken, notarissen en verschillende (nuts)bedrijven. Soms zit je aan tafel bij de wethouder of directeur om hem/haar te adviseren over diverse privaatrechtelijke kwesties. Verder lever je ook een bijdrage aan de periodieke rapportages aan de directie, waarin je de stand van zaken van jouw werkzaamheden bespreekt. Kortom, een afwisselende functie in een groep met behulpzame collega’s die de kneepjes van het vak kennen. Werk wordt in onderling overleg verdeeld, waarbij zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met een ieders kwaliteiten en wensen.
Jouw kracht:
Als adviseur vind je het leuk om met anderen samen te werken en anderen werken graag samen met jou. Je stelt kritische vragen, maar weet ook snel een praktische vertaling te maken en zaken voor elkaar te krijgen. Daarbij verlies je het grotere geheel niet uit het oog. Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen. Als het een keer niet helemaal loopt zoals je had gedacht, dan lijdt je humeur daar niet onder. Vanzelfsprekend beschik je over een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
Je hebt een afgeronde relevante HBO-opleiding, bij voorkeur Rechten. Wanneer je al enige werkervaring in het vakgebied meeneemt, is dat fijn. Kennis van privaatrecht is hierbij een must.
Kijkende naar de aard van de werkzaamheden kan deze opdracht niet worden ingevuld door een ZZP'er.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- De kandidaat heeft specifieke vakkennis op het gebied van privaatrecht (blijkt uit CV)
- De kandidaat beschikt over minimaal 3-4 jaar werkervaring op het gevraagde werkterrein (blijkt uit CV)
- De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op HBO niveau, bijv. richting Rechten of Bestuurskunde (blijkt uit CV)
- De kandidaat beschikt over specifieke vakkennis op het gebied van grondzaken (blijkt uit CV)
- De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit het gesprek) Analytisch vermogen Politiek-bestuurlijke sensitiviteit Communicatief vaardig Overtuigingskracht / daadkrachtig Zelfstandig
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- De kandidaat beschikt bij voorkeur over relevante werkervaring bij een gemeente/overheid (blijkt uit CV)
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 29-05-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
32 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.