Terug naar overzicht

Adviseur Grondzaken (grondwerver)

Functie omschrijving

Voor de Provincie Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Adviseur Grondzaken (grondwerver) voor 16 tot 24 uur per week.

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Resultaatopdracht
De opdracht ‘Uitvoering Grondverwerving mobiliteit’ is geschikt voor een bureau dat hands-on, flexibel en verbindend werkt met de inhoudelijke expertise op het gebied van grondverwerving en de inzet van de diverse grondinstrumenten. Voor de verwerving van het tracé van de N201 zijn wij op zoek naar een grondverwerver die voor de provincie Utrecht gronden langs het tracé gaat verwerven. Deze gronden worden ingezet bij de reconstructie van de N201. Verder moeten er ook gronden worden verworven voor de N224, N225 en andere mobiliteitsprojecten. Verwacht wordt in deze periode dat de keukentafel gesprekken plaatsvinden, minnelijke onderhandelingen worden gevoerd en waar mogelijk een overeenkomst gesloten. In de gevallen dat er geen overeenstemming wordt bereikt wordt het onteigeningsdossier opgebouwd.

Het resultaat van de opdracht:

  • Het eindresultaat is de minnelijke verwerving van de percelen en opstallen die benodigd zijn voor de verschillende mobiliteitsopgaven van de provincie Utrecht.
  • De opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor de verwerving op het moment dat de minnelijke verwerving niet lukt.
  • Onderdeel van het resultaat is de uitvoering van de voorbereidingsfase en het inschakelen van taxateurs voor de taxatie van de diverse objecten.
  • Onderdeel van het eindresultaat bestaat uit het opleveren van dossiers per object die geschikt zijn de volgende fase in het proces mocht de minnelijke verwerving niet slagen.

Het uiteindelijke doel/beoogd resultaat: dat voor de zomer van 2026 alle eigenaren zijn bezocht in de opdracht en de onderhandelingen zijn gestart voor de minnelijke verwerving.

Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4
  2. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van grondzaken bij een overheidsorganisatie
  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als grondverwerver in het landelijk gebied
  4. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van grondzaken, landinrichting of bedrijfskunde
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als grondverwerver met onteigeningsdossiers
  3. De aangeboden kandidaat is aantoonbaar lid van het NVR (Nederlandse Vereniging van Rentmeesters).
  4. De aangeboden kandidaat is aantoonbaar lid van het NRVT (Nederlands Register Vastgoed Taxateurs).

Competenties

  • Je bent onafhankelijk en deskundig
  • Empathisch vermogen
  • Omgevingsbewust
  • Overtuigingskracht
  • Snel en accuraat kunnen handelen

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 20-08-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

16 tot 24 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures