Terug naar overzicht

Adviseur Inkoop en Contractmanagement / Contractmanager

  • Provincie

    Gelderland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Bergstraat 4, Ede

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Ede is FlexIntens op zoek naar een Adviseur Inkoop en Contractmanagement / Contractmanager voor 28 tot 36 uur per week.


Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.



Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Jeugdhulpregio JeugdFV
Op dit moment valt Jeugdhulpregio JeugdFV nog onder de gemeente Ede. Per 1 januari 2026 gaat de regio echter als zelfstandige entiteit opereren voor de zeven betrokken gemeenten.

Gemeenten zijn bestuurlijk, financieel en uitvoeringstechnisch verantwoordelijk voor de uitvoering van vrijwel alle jeugdhulp. In de Jeugdhulpregio JeugdFV werken de gemeenten samen voor een betere jeugdhulp. De samenwerking rondom inkoop, contractmanagement, monitoring en facturatie van de jeugdhulp worden regionaal gefaciliteerd vanuit Jeugdhulpregio jeugdFV.

Opdracht
Voor de jeugdhulpregio JeugdFV zijn wij op zoek naar een ervaren Adviseur Inkoop en Contractmanagement Jeugdwet. In deze rol ben je betrokken bij diverse aspecten van de regionale samenwerking binnen het sociaal domein, specifiek gericht op de uitvoering van de Jeugdwet. Je levert een inhoudelijke en strategische bijdrage aan de ontwikkeling, uitvoering en optimalisatie van het inkoop- en contractmanagement binnen de regio. Je speelt een sleutelrol in het opstellen van een visie op het zorglandschap, het vormgeven van strategisch leveranciersmanagement en het adviseren van zowel beleidsteams als bestuur. Je bent goed op de hoogte van actuele ontwikkelingen binnen het jeugddomein (lokaal, regionaal en landelijk) en weet deze door te vertalen naar beleid en inkoopstrategieën.

Resultaatgebieden en taken

Als adviseur ben je verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:

  • Proactief signaleren van ontwikkelingen in de zorg(inkoop)markt en deze vertalen naar kansen en bedreigingen voor de regionale samenwerking;
  • Beheren van de regionale inkoopportfolio Jeugdwet en aanpassen hiervan op basis van (boven)regionale beleidsontwikkelingen;
  • Adviseren van het regionaal bestuur bij bestuurlijke escalaties met zorgaanbieders;
  • Fungeren als strategisch contract- en leveranciersmanager voor contractpartijen inclusief het voeren van accountgesprekken;
  • Vervullen van de rol van strategisch specialist binnen segmenten, inclusief advisering aan gemeenten vanuit het Knooppunt;
  • Begeleiden van vraagarticulatie en -verheldering om te komen tot een juiste specificatie van de inkoopbehoefte;
  • Opstellen en evalueren van inkoopstrategieën, inclusief marktbenadering en risicoanalyses, en vertalen van deze analyses naar bruikbare inzichten voor de regio;
  • Vertegenwoordigen van de regio in regionale en bovenregionale werkgroepen, met name op het gebied van leveranciersmanagement en inkoop;
  • Monitoren van de tevredenheid en kwaliteit van dienstverlening en processen binnen inkoop en contractmanagement; indien nodig zorgdragen voor bijsturing.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met inkoop en contractmanagement
  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein
  4. Aantoonbare kennis van inkoop en contractmanagement binnen de jeugdwet
  5. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met inkoop en contractmanagement binnen de jeugdwet
  2. Aantoonbare werkervaring met regionale en/of bovenregionale samenwerkingen
  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met strategische beleidsadvisering
  4. Aantoonbare werkervaring binnen gemeentelijke context met projectmatig werken en het begeleiden van inkooptrajecten

Competenties

  • Strategisch inzicht
  • Analytisch vermogen
  • Oordeelsvorming
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Netwerken en relatiemanagement
  • Onderhandelen
  • Omgevingsbewustzijn
  • Projectmatig werken
  • Resultaatgerichtheid
  • Samenwerken
  • Communicatieve vaardigheden
  • Initiatief nemen
  • Visie ontwikkelen
  • Flexibiliteit

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 21-08-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

28 tot 36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures