Terug naar overzicht

Arboadviseur

  • Provincie

    Gelderland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    J.s. de Jongplein 2, Tiel

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Omgevingsdienst Rivierenland is FlexIntens op zoek naar een Arboadviseur voor 28 tot 32 uur per week.

Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.

Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.

Opdracht

Voor de periode tot eind 2025 zoeken wij een ervaren Arboadviseur die ons Arbobeleid actualiseert zodat ODR een gezond en veilig bedrijf blijft. Denk hierbij aan het formuleren van een arbobeleidskader waarmee ODR blijft voldoen aan de Wet- en regelgeving, het beschikbaarstellen van tooling aan management en medewerkers om duurzame inzetbaarheid te borgen.

Op te leveren resultaten/producten:

  • Geactualiseerd en vastgesteld Arbobeleid dat aansluit en ondersteunend is aan de strategische doelstellingen van ODR in afstemming met interne stakeholders
  • Een beschreven verzuimproces inclusief verantwoordelijkheden, rolverdeling, tijdlijnen en verankering van dit proces in de organisatie inclusief communicatie
  • Implementatie van dit verzuimproces in AFAS/HRM - Verzuim inclusief gebruikersinstructie/handleiding(en)
  • Voorstel voor inrichting en borging van Preventie binnen ODR waarbij preventiemedewerker een rol is binnen ODR (wervin interne kandidaten in het primaire proces)
  • Het trainen/deskundigheidsbevordering van het leidinggevende kader in gespreksvoering met verzuimende medewerk(st)ers en verzorgen van informatiebijeenkosmten voor medewerk(st)ers over verzuim

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Uiterlijk beschikbaar per 14 juli 2025
  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring metArbo beleidsontwikkeling en implementatie
  4. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van HRM
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Arbo beleidsontwikkeling en implementatie
  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring metwerken met en inrichting van AFAS/HRM - verzuim
  4. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen/verzorgen van trainingen aan leidinggevend kader en verzorgen van informatiebijeenkomsten
  5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaarbij een lokale overheid en/of gemeenschappelijke regeling

Competenties

  • Communicatief vaardig
  • Analytisch
  • Pro-actief
  • Oplossingsgericht
  • Samenwerkingsgericht
  • Resultaatgericht
  • Kritische gesprekspartner
  • Organisatiesensitief
  • Klantgericht
  • Luisteren
  • Doorzettingsvermogen
  • Tactisch gedrag

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 24-06-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

28 tot 32 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures