Terug naar overzicht

Beleidsadviseur Afval en Grondstoffen

  • Provincie

    Zuid Holland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Engelandlaan 502, Zoetermeer

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Zoetermeer is FlexIntens op zoek naar een Beleidsadviseur Afval en Grondstoffen voor 18 uur per week.

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling

Je thuisbasis is het team Strategie, beleid en programmeren binnen de afdeling Stadsbeheer. Het team vormt de verbinding tussen de bestuurlijke ambities en opgaven en de uitvoering van beheer. Met 30 enthousiaste en gedreven professionals, waaronder (beleids)adviseurs die de lijnen uitzetten én medewerkers die werken voor de eigen afdeling en ook voor de afdeling daarbuiten. We werken steeds meer datagedreven en doen dat vanuit een integrale benadering. De beleidsadviseur afval en grondstoffen werkt voor de afdeling Afvalinzameling en zit ook het grootste deel van de tijd op locatie Argonstraat in Zoetermeer.

Opdracht

Als beleidsadviseur werk je aan het ontwikkelen van beleid voor de korte en lange(re) termijn specifiek voor afval en grondstoffen. Je houd je bezig met uiteenlopende thema’s op afvalgebied. Ons afvalbeleid staat in de steigers en wacht op besluitvorming. En dan begint het werk pas. Je werkt in ieder geval aan de volgende resultaten:

  • Zorgen voor een meerjarig communicatie- en educatieprogramma afval. Dit doe je samen met de communicatiecollega’s;
  • Begeleiden van het bestuurlijk besluitvormingsproces van het ‘nieuwe’ afvalbeleid;
  • Het verwerken van nieuwe wet-/regelgeving in het nieuwe afvalbeleid;
  • Het maken van een uitvoeringsprogramma;
  • Zorgdragen voor de uitwerking zoals optimalisatie van de afval inzamelstructuur;
  • Maken van adviezen: je adviseert de portefeuillehouder en zorgt voor afhandeling van moties, toezegging en bestuurlijke verantwoording.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
  2. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding
  3. Minimaal2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur afval en grondstoffen binnen een gemeentelijke organisatie
  4. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur
  2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur afval binnen een gemeente of gemeentelijke regeling
  3. Aantoonbare werkervaring met datagedreven werken: Benoem hoe dit is opgedaan
  4. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een communicatie- en educatieprogramma afval, benoem waar dit is opgedaan

Competenties

  • Politieke voelhorens
  • Sterk in communicatie (in het Nederlands)
  • Goede schrijfvaardigheden / bestuurlijke stukken
  • Planmatig en houdt van deadlines

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 24-06-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

18 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures