Terug naar overzicht

Beleidsadviseur Armoede en Schulden

  • Provincie

    Gelderland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Hofstraat 8, Aalten

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Aalten is FlexIntens op zoek naar een Beleidsadviseur Armoede en Schulden voor 32 tot 36 uur per week.

Aan de rand van de Achterhoek, vlak bij de Duitse grens ligt de gemeente Aalten. Rijke cultuurhistorie, een veelzijdig woningaanbod, ruime onderwijsvoorzieningen en een actief (sport)verenigingsleven maken Aalten tot een ideale plek om te wonen, werken en recreëren. Dit alles in een groene en landelijke omgeving. De gemeente bestaat uit de 2 hoofdkernen Aalten en Dinxperlo, het vestingstadje Bredevoort en de kleine kernen Barlo, De Heurne, Haart, Lintelo en IJzerlo.

Ruim 180 medewerkers zetten zich in om onze 27.000 inwoners een prettig woon- en werkklimaat te bieden. Hierbij zijn durf, omgevingsbewustzijn, ondernemen, verantwoordelijkheid en zelfontwikkeling de kerncompetenties. We werken hard aan optimalisering van de dienstverlening en zijn volop in ontwikkeling. Door de relatief kleine organisatie zijn de lijnen kort en heerst er een open en informele sfeer.
 

Opdracht

Wij zoeken een collega die ons helpt om van visie naar uitvoering te gaan.

Wat ga je doen?

  • Activiteiten uit de ‘Nota van armoedebeleid naar financiële bestaanszekerheid’: Je zet activiteiten in gang.
  • Beleidsregels en werkinstructie: Je actualiseert deze op een integrale manier.
  • Project Effectmeting Armoedebeleid: Je leidt dit project, inclusief de ontwikkeling van een armoedemonitor, enquête, gesprekken met ketenpartners en het uitwerken van beleidsscenario’s in samenwerking met het onderzoeksbureau KWIZ.
  • Klankbordgroep: Je werkt nauw samen met de klankbordgroep van inwoners onder begeleiding van procesbegeleider.
  • Netwerkpartners: Je versterkt de samenwerking met netwerkpartners rondom armoede en schulden.
  • Subsidierelaties: Je onderzoekt de samenhang tussen diverse subsidierelaties binnen het armoedebeleid en behandelt subsidieaanvragen.
  • Lokale en regionale werkgroepen: Je neemt actief deel aan werkgroepen gericht op de ontwikkeling van basisvaardigheden (zoals het tegengaan van laaggeletterdheid).
  • Planning & control cyclus: Je levert een bijdrage aan deze cyclus.

Schuldhulpverlening (SHV)

  • Basisdienstverlening SHV: Je vertaalt verschillende (nieuwe) onderdelen naar concrete uitvoeringsvoorstellen.
  • Vroegsignalering: Je past het bestaande lokale convenant aan naar de nieuwste landelijke versie.
  • Samenwerking gemeente en beschermingsbewindvoerders: Je bevordert deze samenwerking en maakt hierover schriftelijke afspraken.
  • Gesprekken met netwerkpartners/stakeholders: Je gaat in gesprek met belangrijke partners zoals Laborijn, Ondersteuningsteam Jeugd, werkgevers en huisartsen om meer inwoners met (beginnende/problematische) schulden te bereiken.
  • Beleidsregels integrale schuldhulpverlening: Je maakt een eerste aanzet voor deze regels.
  • Accounthouder: Je bent aanspreekpunt voor het Bureau voor Financiële Ondersteuning van de gemeente Doetinchem.
  • Dienstverleningsovereenkomst: Je actualiseert deze met BvFO.
  • Planning- en control cyclus: Je levert een bijdrage aan deze cyclus.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur bij een gemeente
  3. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van (complexe) collegevoorstellen en beleidsnotities
  4. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsadviseur bij een gemeente
  2. Aantoonbare werkervaring met de raakvlakken van Armoede en Schulden, zoals bijvoorbeeld de participatiewet

Competenties

  • Je bent in staat verbindingen te leggen
  • Je bent een teamspeler
  • Je stelt je onafhankelijk op
  • Schrijfvaardigheid

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 26-05-2025 om 9:00.

Gewenst aantal uren

32 tot 36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures