Beleidsadviseur Informatiebeheer
-
Provincie
Utrecht
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de gemeente Stichtse Vecht is FlexIntens op zoek naar een Beleidsadviseur Informatiebeheer voor 36 uur per week.
Als Beleidsadviseur Informatiebeheer vervul je een cruciale rol als verbindende schakel tussen tactisch en strategisch niveau binnen de organisatie gericht op de beheersbaarheid van informatie. Kom jij bij ons werken aan een betrouwbare, open en informatieveilige overheid die haar zaakjes op orde heeft? Reageer dan direct.
Wat ga je doen
In deze veelzijdige functie ben je aanvankelijk vooral bezig met de uitvoering van het informatiebeheer binnen de organisatie Je draagt actief bij aan de ontwikkeling van het beleid op het gebied van informatiemanagement, waarbij je relevante wetgeving vertaalt in praktisch uitvoerbare uitvoeringskaders en beleid voor de organisatie met oog voor de concernkaders op het gebied van informatisering en haalbare ambities.
Je denkt mee met een toekomstgerichte visie op informatiebeheer op strategisch niveau en je zorgt er samen met je collega’s voor dat de resultaten ook daadwerkelijk worden behaald. Je hebt zicht in het snelgroeiende en verbredende juridische terrein tot de Archiefwet, waarop informatiebeheer zich bevindt.
Je ondersteunt en adviseert over het organiseren en verbeteren van informatiebeheer en geeft invulling aan het strategische beleid en kwaliteitsmanagement voor informatiemanagement van de gemeente. Dit alles met als doel een transparante informatiehuishouding te realiseren en bij te dragen aan een open overheid.
Met jouw expertise en inzet draag je bij aan een efficiënte en transparante informatiehuishouding die voldoet aan wettelijke normen en bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie.
Wie ben je
Je bent communicatief sterk, kan je aanpassen aan de situatie en hebt overtuigingskracht. Je kunt zelfstandig functioneren en werkt ook goed samen. Je bent nauwkeurig, zorgvuldig en kunt goed plannen en organiseren.
Daarnaast ben je in staat een hoeveelheid aan informatie snel en analytisch te doorgronden.
Je bent een verbinder en sparringpartner binnen het team en binnen projecten. Je kunt collega’s binnen de gemeente begeleiden en inspireren en kunt (nieuwe) werkwijzen en -methode overbrengen en exact uitleggen waarom (beleids)keuzes zijn gemaakt.
Over het team Data & Informatiemanagement
We ontwikkelen ons de komende jaren naar één open en betrouwbare digitale overheid die, samen met anderen, innovatieve taken en diensten levert in de overheidsketen. Van ‘run’ naar ‘change’, anticiperend op de ontwikkelingen van morgen zonder de betrouwbaarheid van vandaag te verliezen. Wil jij jouw bijdrage leveren aan deze ontwikkeling? Kom dan ons team D&I versterken.
Over Stichtse Vecht
Gemeente Stichtse Vecht is altijd in beweging. We bouwen aan een nieuwe, eigentijdse organisatie, die aansluit bij de omvang van de gemeente en bij de opgaven waar we voor staan. Belangrijke bewegingen binnen onze organisatie zijn samenwerking en verbinding, rust en professionaliteit, rolzuiverheid en eigenaarschap.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Een afgeronde HBO- of WO-opleiding, bij voorkeur in de richting van Informatiedienstverlening en -management, Archiefwetenschap of een vergelijkbare studie;
- Een aantal jaren werkervaring in een vergelijkbare functie;
- Ervaring met elektronische documentbeheersystemen en gegevensbescherming;
- Goede communicatieve en organisatorische vaardigheden;
- Proactieve houding en oog voor detail;
- Bekendheid met relevante wet- en regelgeving omtrent informatiebeheer (analoog en digitaal) en gegevensbescherming, zoals de Archiefwet, AVG, WOO, WHO, WMEBV en BDTO;
- In het kader van de wet DBA leent deze aanvraag zich niet voor zzp'ers. Geïnteresseerden komen in aanmerking middels een detacheringsconstructie.
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 16-05-2025 tot 09:00 uur.
Gewenst aantal uren
36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: voor elke opdracht is het beheersen van de Nederlandse taal verplicht.