Beleidsadviseur Maatschappelijk Vastgoed
-
Provincie
Noord Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de gemeente Wijdemeren is FlexIntens op zoek naar een Beleidsadviseur Maatschappelijk Vastgoed voor 36 uur per week.Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Opdracht
De opdracht wordt uitgevoerd bij de afdeling Vastgoed & Grondzaken van de gemeente Wijdemeren. Het team Vastgoed voert diverse privaatrechtelijke taken uit gericht op het beheer en onderhoud van het gemeentelijk vastgoed, transformatie van maatschappelijk vastgoed, beschikbaar stellen van onderwijshuisvesting en vraagstukken op het gebied van grondzaken. Jij bent voor de gemeente de beleidsadviseur op het vakgebied van gebiedsontwikkeling en het beheer van maatschappelijk vastgoed binnen de gemeente Wijdemeren. Je geeft met het team Vastgoed en Grondzaken vorm en inhoud aan actief grond en vastgoedbeleid van de gemeente. Je behandelt vraagstukken over de vastgoedportefeuille en grondposities. Je pakt waar nodig (integrale) projecten op. Je stelt college- en raadsvoorstellen op en adviseert het bestuur inhoudelijk.
Kortom het betreft:
- Je zorgt voor actueel en professioneel grond- en vastgoedbeleid met betrekking tot de inzet van panden en gronden;
- Je adviseert over het mogelijk verwerven en/of fstoten van eigendom, gericht op het realiseren van beoogde effecten en beleidsdoelen;
- Je adviseert over, stuurt op en beantwoordt complexe vraagstukken rondom (de inzet van) onze gemeentelijke vastgoed- en grondportefeuille (portefeuillesturing) voor bestuur, collega beleidsadviseurs en / of initiatiefnemers / organisaties;
- Je adviseert in samenspraak met collega’s het bestuur over het te voeren vastgoed- en grondbeleid en mogelijke strategische aankopen. Je stelt heldere collegevoorstellen en raadsvoorstellen op gericht op de strategie voor gemeentelijk vastgoed en gronden;
- Je overlegt met vastgoed- en grondzakenjuristen, verschillende beleidsadviseurs en de collega’s van gebouwenbeheer met betrekking tot ontwikkelingen in de vastgoedmarkt en verschillende beleidsterreinen;
- Je zorgt voor inzicht in de wensen vanuit beleid, programma’s en (potentiële) huurders en brengt vraag en aanbod in beeld, signaleert knelpunten en het benoemt oplossingsrichtingen voor de inzet van ons vastgoed en gronden;
- Je adviseert met een strategische blik over het vastleggen van afspraken in relatie tot het gebruik, beheer en de exploitatie van gemeentelijk vastgoed in overeenkomsten;
- Je levert een bijdrage aan de Planning en Control documenten van onze organisatie en levert info aan management en bestuur voor het bewaken van de balans tussen het realiseren van de gewenste maatschappelijke effecten en beleidsdoelen en de financiële kosten en baten;
- Je geeft vorm aan het (laten) opstellen van eenduidige (financiële en management) vastgoedrapportages en analyses van de vastgoed- en grondportefeuille;
- Je doet verbetervoorstellen voor het optimaliseren van de vastgoed- en grondmanagement processen.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Beschikbaar per 1 oktober 2025 voor minimaal 36 uur per week, gedurende de duur van de opdracht, inclusief eventuele verlengingen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een gemeentelijke organisatie, waaronder advies aan bestuur
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen van college- en raadsvoorstellen en het adviseren van bestuurders over complexe vraagstukken
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master opleiding, bij voorkeur Technische Universiteit
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als adviseur vastgoed bij een gemeente
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen van college- en raadsvoorstellen en het adviseren van bestuurders over complexe vraagstukken
- Aantoonbare werkervaring met een adviserende rol over vastgoed en grondzaken binnen een gemeente
Competenties
- klantgericht (je weet de wensen en behoeften van de gemeente en haar partijen te onderzoeken en hiernaar te handelen). - Verantwoordelijkheid (je komt gemaakte afspraken na en accepteert de gevolgen die voortvloeien uit je handelen). - Resultaat gericht (je spant je actief in om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen). - Analytisch vermogen (je signaleert problemen, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens)
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 19-09-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.