Beleidsadviseur/ondersteuner Teammanager Leefbaarheid en Wijkregie
-
Provincie
Flevoland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Meppel is FlexIntens op zoek naar een Beleidsadviseur/ondersteuner Teammanager Leefbaarheid en Wijkregie voor 24 tot 32 uur per week.Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.
Bij zo’n prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.
Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.
Samen met ruim 400 collega’s werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de ‘fairtrade gemeente’ Meppel.
Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.
Gemeente Meppel
Binnen het team leefbaarheid en wijkregie van de gemeente Meppel zijn wij op zoek naar iemand die uit de voeten kan met vraagstukken op het snijvlak tussen fysiek en sociaal domein. Ben jij deze ondernemende en verbindende beleidsadviseur? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Het team Leefbaarheid & Wijkregie
Het team Leefbaarheid & Wijkregie is een gedreven en enthousiast team wat veel contacten onderhoud met burgers. Het team bestaat uit professionals die de APV en Bijzonder wetten vergunningen verzorgen, juridisch advies geven op de APV, toezicht en handhaving APV en Omgevingswet, maar ook toezicht en handhaving in de openbare ruimte (BOA’s), ondermijning en de wijkregisseurs.
Wat ga je doen?
Je gaat werken in een dynamisch team dat bestaat uit professionals die de APV en Bijzonder wetten vergunningen verzorgen, juridisch advies geven op de APV, toezicht en handhaving APV en Omgevingswet, ondermijning vraagstukken oppakken maar ook toezicht en handhaving in de openbare ruimte (BOA’s) en de wijkregisseurs.
Je ondersteunt de teammanager door je ervaring in te zetten op de horizontale opgave in de gemeente om te komen tot gedragen voorstellen. Voorstellen die richting geven maar ook helderheid geven aan de uitvoerende taken van het team maar waar andere teams weer op kunnen aansluiten. Waar anderen het niet weten kies jij een richting.
Je stelt richtinggevende kaders of beleid op en zorgt voor een vertaling naar de uitvoering en daarmee helderheid over rollen en verantwoordelijkheden. Of je pakt een integraal thema op en schrijft voorstellen voor een gerichte uitvoering passend bij de juridische mogelijkheden en de uitvoeringscapaciteit. Je weet als geen ander wanneer deze op bestuurlijk niveau onder de aandacht gebracht moet worden. Je ontzorgt hierin de teammanager en zorgt er voor dat je haar pro-actief van de juiste inhoudelijke advisering voorziet.
Jouw adviezen zijn gericht aan college, directie, leidinggevenden en collega’s en je werkt aan opgaven in afstemming met portefeuillehouder en ambtelijk opdrachtgever. Je kijkt hierbij breed naar wat er al in de organisatie is vastgelegd en wat daarin bestendigd kan worden of juist wat aangepast moet worden.
Hoofdtaken:
- Nota’s opstellen.
- Afstemming management/bestuur/(externe) partners.
- Basis op orde houden.
- Ontwikkelen richtinggevende kaders en beleid, toezien op implementatie en evalueren.
Daarnaast ben je in staat om ad hoc zaken op te pakken waar de teammanager niet aan toe komt zoals een persvraag of een vraag van de bestuurders of de raad. Maar ook zaken die bepaalde urgentie kennen die met de organisatie- en teamontwikkeling gaan.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelorniveau
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar
- Aantoonbare werkervaring met de APV én de Omgevingswet
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op verschillende beleidsterreinen binnen een gemeente op het snijvlak van fysiek - en sociaal domein
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een juridische richting
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleid gericht op het fysiek - en sociaal domein
- Aantoonbare werkervaring met het adviseren van college, directie en andere leidinggevenden
Competenties
- Communicatief zeer vaardig (mondeling & schriftelijk)
- Integraal samenwerken en overkoepelend denken
- Netwerker
- Politieke sensitiviteit
- Overtuigingskracht
- Proces van beleidsvoornemen omzetten naar gedragen besluit
- Beleid laten aansluiten bij praktijk in verbinding met collega’s
- Beargumenteren van beleid richting management en bestuur
- Weet alles over beleid en procedures, schept duidelijkheid waar anderen het niet weten
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 04-06-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
24 tot 32 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.