Terug naar overzicht

Beleidsadviseur Wonen en Zorg

  • Provincie

    Gelderland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Mariënburg 30, Nijmegen

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Nijmegen is FlexIntens op zoek naar een Beleidsadviseur Wonen en Zorg voor 24 uur per week.

Organisatie
Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen ... en te werken.
 

Opdracht
De opdracht zal worden uitgevoegd in het Opgaventeam Wonen en Zorg. Het opgave team bestaat uit een opgavetrekker en 4 teamleden. In december 2024 is de Nijmeegse woonzorgvisie met bijbehorende uitvoeringsagenda vastgesteld (nijmegen.nl/woonzorgvisie). Een groot deel van de opdracht is om uitvoering te geven aan acties uit de uitvoeringsagenda. Hierbij zal in eerste instantie de nadruk liggen op acties rondom het onderzoeken, inventariseren en verbeteren van de informatievoorziening vanuit de gemeente op het gebied van Wonen en Zorg. In de loop van het jaar zullen ook andere acties in het kader van bewustwordingscampagnes of vanuit moties of uitvoeringsagenda opgepakt kunnen worden.

Verantwoordelijkheden
Vanuit de communicatiestrategie van gemeente Nijmegen is het de opdracht om het verbeteren van de informatievoorziening wonen en zorg: overzicht creeren qua mogelijkheden en regels, een gemeentelijk informatiepunt creeren en goede en, toegankelijke informatie op de website.

  • Verzamelen informatievoorziening t.b.v. goed overzicht voor bewoners
  • Organiseren/opzetten gemeentelijk informatiepunt (aanspreekpunt)
  • Goede toegankelijk informatie op gemeentelijke website
  • Communicatie hierover:
    • Naar sleutelfiguren
    • Algemeen: Brug, Nieuwsbrieven etc.

Organiseren/verbeteren toegankelijkheid informatie
Acties uit uitvoeringsagenda:

  • Er is een laagdrempelig gemeentelijk informatiepunt waar inwoners met wonen en zorg vragen worden geholpen Dit informatiepunt houdt rekening met inwoners die bijvoorbeeld laaggeletterd zijn of een migratieachtergrond hebben.
  • De informatievoorziening op de gemeentelijke website over wonen en zorg is verbeterd. Regels voor initiatieven op het gebied van wonen en zorg zijn vindbaar en duidelijk
  • We maken een overzicht van de bestaande mogelijkheden in Nijmegen op het gebied van mantelzorg en wonen. We informeren Mantelzorg Nijmegen van Sterker Sociaal Werk, de STIPS en andere sleutelorganisaties zoals huisartsen actief over de mogelijkheden in Nijmegen om mantelzorg en wonen makkelijker te combineren

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met bestuurlijke processen
  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het wonen en zorg gebied met communicatie naar en met bewoners
  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur op het gebied van wonen en zorg binnen een gemeente in relatie tot de opdracht

Wensen:

  1. Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen een 100.000+ gemeente
  2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het opstellen/opzetten van een gemeentelijk informatiepunt
  3. Aantoonbaar resultaatgericht op het beleidsgebied wonen en zorg
  4. Aantoonbaar beschikbaar op Woensdag en Donderdag op locatie
  5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau

Competenties

  • Communicatief Vaardig Samenwerking (afstemming afdeling communicatie) Klantgericht Resultaatgericht werken Assertiviteit Besluitvaardigheid Organiseren Plannen en organiseren

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 08-05-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

24 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures