Terug naar overzicht

Bestuursondersteuner

  • Provincie

    Gelderland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    MBO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Kolkstraat 27, Nijkerk

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de gemeente Nijkerk is FlexIntens op zoek naar een Bestuursondersteuner voor 28-32 uur per week.

Ben jij een organisatietalent dat het liefst midden in het bestuurlijke hart staat? In deze rol word je de onmisbare rechterhand van onze wethouders en help je de gemeente Nijkerk soepel te draaien. Jij hebt de touwtjes in handen: je coördineert stukkenstromen, bewaakt complexe agenda’s en zorgt dat alles op het juiste moment op de juiste plek is. Elke dag brengt nieuwe dynamiek en uitdagingen, waarbij jij rust en overzicht weet te houden. Klaar om jouw stempel te drukken en betrokken te zijn bij beslissingen die de gemeente echt vooruithelpen? Dan wacht jouw plek hier!

Wat ga je doen?

Je bent de steun en toeverlaat van één (of meerdere) wethouders van gemeente Nijkerk. In deze rol ben je van grote waarde voor de gemeente, waarbij je werkt op het snijvlak van bestuur, inwoner en organisatie.
Je bent op de hoogte van de stand van zaken binnen de portefeuille van de wethouder(s), mede door het coördineren van de stukkenstromen van onder andere de portefeuillehouders overleggen en besluitvormingsprocessen.
Je bent verantwoordelijk voor het beheren van complexe agenda’s en het afhandelen van mailberichten. Doordat jij op de hoogte bent van de stand van zaken binnen de portefeuilles kun je de afspraken in de agenda’s goed prioriteren. Je ondersteunt bij de voorbereiding van afspraken en zorgt voor tijdige beschikbaarheid van benodigde documenten. Je weet precies wat er speelt en zorgt dat elke afspraak, elk overleg en elke representatieve bijeenkomst tot in de puntjes is geregeld. Met een sterk gevoel voor organisatie breng je rust en structuur, ook in de meest hectische momenten.

Het team

Je komt te werken binnen het bestuurssecretariaat, een team van vijf gedreven professionals dat momenteel een doorontwikkeling doormaakt naar een meer professionele vorm van bestuursondersteuning. Het team biedt een inspirerende werkplek waar geen dag hetzelfde is. Met korte lijnen binnen de organisatie krijg je volop ruimte om jezelf te zijn en je talenten te benutten. 

Wat vragen we?

  • Minimaal een MBO+opleiding in een administratieve of secretariële richting
  • Minimaal twee jaarwerkervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur binnen een overheidsinstelling.
  • Ervaring met werken in een politiek-bestuurlijke omgeving. Sterke organisatorische vaardigheden en ervaring met agendabeheer.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Proactieve en flexibele houding; je kunt zowel zelfstandig als in een team uitstekend functioneren.
  • Ervaring met Ibabs en zaaksysteem Djuma is een pre.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Minimaal een MBO+opleiding in een administratieve of secretariële richting
  2. Minimaal twee jaarwerkervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur binnen een overheidsinstelling.
  3. Ervaring met werken in een politiek-bestuurlijke omgeving. Sterke organisatorische vaardigheden en ervaring met agendabeheer.
  4. Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  5. Proactieve en flexibele houding; je kunt zowel zelfstandig als in een team uitstekend functioneren

Wensen:

  1. Ervaring met Ibabs en zaaksysteem Djuma is een pre

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 13-08-2025 tot 18:00 uur.

Gewenst aantal uren

32 uur per week. 28u is in overleg ook mogelijk.
Werkdagen eventueel ook in overleg, maar onze voorkeur is dat iemand de donderdag vrij is. 

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.

NB: voor elke opdracht is het beheersen van de Nederlandse taal verplicht.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures