Terug naar overzicht

Bouwcoördinator

  • Provincie

    Gelderland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Bergstraat 4, Ede

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Ede is FlexIntens op zoek naar een Bouwcoördinator voor 16 uur per week.


Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1200 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Opdracht
De gemeente Ede zoekt een bouwcoördinator die de uitvoering van werkzaamheden in de openbare ruimte begeleidt en zorgt voor optimale afstemming tussen bouwende partijen, interne afdelingen en de omgeving. Jij bewaakt de bereikbaarheid, leefbaarheid, veiligheid en communicatie tijdens uiteenlopende werkzaamheden in het centrumgebied en omliggende wijken. Je bent hét aanspreekpunt voor aannemers, bewoners, winkeliers, ondernemers, handhaving en gemeentelijke collega’s en zorgt dat werkzaamheden zorgvuldig, veilig en volgens gemaakte afspraken plaatsvinden. Met jouw bouwkundige kennis, omgevingssensitiviteit en coördinerend vermogen houd je het gebied draaiende, ook wanneer er veel projecten tegelijk lopen.

Werkzaamheden en resultaten
De bouwcoördinator is verantwoordelijk voor het:

  • afstemmen met bouwende partijen over planning, bouwlogistiek, verkeersmaatregelen, bereikbaarheid en veiligheid;
  • coördineren van uitvoeringsoverleggen met aannemers, nutsbedrijven en overige uitvoerende partijen;
  • bewaken van leefbaarheid, doorstroming en veiligheid in het centrumgebied en andere werkgebieden;
  • onderhouden van contact met interne partners zoals Handhaving, Verkeer, Beheer & Onderhoud en projectteams in aangrenzende gebieden;
  • toezien op naleving van gemeentelijke voorschriften, werkprotocollen, contractafspraken en veiligheidsregels;
  • optreden wanneer afspraken niet worden nageleefd en tijdig escaleren wanneer noodzakelijk;
  • fungeren als zichtbaar aanspreekpunt voor bewoners, ondernemers en winkeliers;
  • afstemmen van bouwlogistiek tussen parallelle projecten en ontwikkelgebieden;
  • signaleren van risico’s en verstoringen, en het treffen van passende maatregelen;
  • informeren van betrokkenen en bijdragen aan duidelijke communicatie richting omgeving en stakeholders

Onderhoud en Services
Welkom bij de afdeling Onderhoud en Services, een essentieel onderdeel van de keten voor het beheer van de openbare ruimte. Van beleid tot uitvoering, wij zorgen ervoor dat de openbare ruimte er tiptop uitziet. Ons team, Wijkonderhoud, werkt dagelijks aan het onderhoud van verschillende elementen in de gemeente Ede.

Onze verantwoordelijkheden strekken zich uit over een breed scala aan gebieden. We zorgen voor het groen, de wegen, de speelvoorzieningen, de beeldende kunst en het straatmeubilair, en zelfs voor de ondergrondse infrastructuur, zoals kabels, leidingen en riolering. Daarnaast dragen we zorg voor de bossen, begraafplaatsen, het magazijn, het wagenpark en de fietsenstalling.

Onze missie is om tijdens het uitvoeren van onze werkzaamheden de beste service te leveren aan zowel de inwoners en ondernemers van Ede (onze klanten) als aan onze organisatie en bestuurders (onze opdrachtgevers). We streven ernaar om het woongenot en werkplezier van onze inwoners en ondernemers te vergroten. Dit doen we door als professionele teamleden samen te werken met onze inwoners en actief bij te dragen aan een leefbare openbare ruimte.

Binnen de afdeling Onderhoud en Services zijn er drie teams: Natuur en Begraven, Wijkonderhoud en Team Service/Ondersteuning. Als jij ons team Wijkonderhoud komt versterken, werk je samen met betrokken collega's aan het onderhoud van de wijken en het behoud van een prettige leefomgeving voor alle inwoners en ondernemers van Ede. Hier zijn we trots op!

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  2. Minimaal 1 jaar recente werkervaring (laatste 5 jaar) als bouwcoördinator binnen een gemeentelijke of (semi)publieke organisatie
  3. Minimaal 3 jaar ervaring met omgevingsmanagement en/of bouwcoördinatie bij gebieds- of vastgoedontwikkelingen
  4. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Kwaliteit van ervaring met bouwcoördinatie in een stedelijke of complexe omgeving – aangetoond via een project waarin de kandidaat verantwoordelijk was voor afstemming, veiligheid en bereikbaarheid
  2. Ervaring met omgevingsmanagement bij werkzaamheden in de openbare ruimte – onderbouwd met een voorbeeld waarin de kandidaat succesvol heeft gecommuniceerd met bewoners, ondernemers of andere stakeholders
  3. Ervaring met toezicht op naleving van werkprotocollen, contractafspraken en veiligheidsmaatregelen – aangetoond via een project waarin de kandidaat toezichthoudende of handhavende bevoegdheden inzette
  4. Ervaring met bouwlogistiek en coördinatie van meerdere uitvoerende partijen – blijkend uit een situatie waarin parallelle werkzaamheden of verschillende aannemers op elkaar moesten worden afgestemd
  5. Ervaring met interne samenwerking binnen een gemeentelijke organisatie – aangetoond via een voorbeeld waarin de kandidaat afstemming had met afdelingen zoals verkeer, beheer, handhaving of projectteams
  6. Bereidheid tot kosteloze overname na 12 maanden (minimaal 1040 uur) bij wederzijds goedvinden

Competenties

  • Omgevingsbewustzijn
  • Samenwerken
  • Oordeelsvorming
  • Overtuigingskracht
  • Stressbestendigheid

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 08-12-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

16 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures