Business Controller
-
Provincie
Noord Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (OD NZKG) is FlexIntens op zoek naar een Business Controller voor 36 uur per week.Bij de Omgevingsdienst Noord-Holland Noord (OD NHN) werken circa 250 bevlogen en ervaren collega’s aan de opstelling van adviezen en de uitvoering van milieutaken van zestien gemeenten in Noord-Holland-Noord. Daarnaast is de provincie Noord-Holland onze opdrachtgever. We houden ons bezig met bodemkwaliteit, klimaat, natuur, milieu, duurzaamheid, energietransitie, lucht, afval, asbest externe veiligheid, zwemwater, wegen en vaarwegen.
Het vakgebied milieu, klimaat en natuur is volop in beweging en in de actualiteit. Werken bij de OD NHN staat dan ook garant voor uitdaging en dynamiek.En dat in een open en informele werksfeer waarin van elkaar leren voorop staat: samen gaan we voor het beste resultaat. Dat maakt dat onze medewerkers de collegialiteit bij de OD NHN als zeer hoog waarderen.OD NHN omarmt Het Nieuwe Werken (HNW) waarbij je de ruimte krijgt de taken naar eigen inzicht uit te voeren, en deels ook op een andere plek te werken. Flexibel en zelfstandig. Op die manier kun je werk en privé goed in balans brengen. Onze werkzaamheden omvatten uiteenlopende terreinen (milieu, duurzaamheid en natuur), en dat zorgt voor talloze mogelijkheden om je bij ons te ontplooien.Wij zijn gevestigd in een modern en goed bereikbaar kantoor, vlakbij het station, uitvalswegen en het centrum van Hoorn.
Opdracht
Je werkt zelfstandig aan het opstellen van de diverse producten van de P&C cyclus. De komende maanden ligt de nadruk op het opstellen van de jaarrekening 2025, inclusief de jaarrapportage over het uitvoeringsprogramma VTH en de begroting 2027. De jaarrekening en de begroting moeten begin april 2026 klaar en opgeleverd zijn.
Verder werk je uit zelfstandige expertise met ongevraagd en gevraagd advies binnen het team Financiën aan het continu verbeteren van onze P&C-cyclus en producten. Samen met de andere business controller analyseer je vanuit jouw expertise over financiële en andere business gegevens om inzicht te krijgen in de financiële gezondheid van onze organisatie, efficiëntie van projecten en eventuele financiële risico’s. Daarnaast geef je gevraagd en ongevraagd advies aan het management en andere afdelingen over financiële kwesties, kostenbesparingen en andere financiële zaken. Het team Financiën zorgt voor een goede financiële controle en naleving van relevante wet- en regelgeving. Tot slot werk je aan de reguliere P&C producten zoals de bestuursrapportage, ambtelijke tertaalrapportages en de kadernota. Hierbij werk je nauw samen met de andere business controller, de concerncontroller, de lijnmanagers en de accounthouders.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in financiele, bestuurskundige of bedrijfskundige opleiding
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Business Controller bij een gemeente of een gemeenschappelijke regeling
- Aantoonbare werkervaring met financiën van gemeenten en/of gemeenschappelijke regelingen
- Aantoonbaar minimaal 50% van werkweek beschikbaar en inzetbaar op kantoor in Hoorn
Wensen:
- Een aantoonbare afgeronde WO bachelor opleiding
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als busines controller bij een gemeente of gemeenschappelijke regeling
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met P&C cyclus en de P&C producten
Competenties
- Je hebt een sterk ontwikkeld analytisch vermogen. Je weet financien te koppelen aan andere data
- Communicatief Communicatief vaardig, zelfstandig en verbindend.,sterk in woord en geschrift
- Je bent bestuurlijk sensitief
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 10-10-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.