Terug naar overzicht

Businesscontroller

  • Provincie

    Noord Holland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Dudokpark 1, Hilversum

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Hilversum is FlexIntens op zoek naar een Businesscontroller voor 32 tot 36 uur per week.

Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Opdracht
Als businesscontroller ben je adviseur voor beleidsmedewerkers, teammanagers snap je het politieke spel en hun beleidsterreinen. Je bent namelijk de sparringpartner, adviseur, in het bestuurlijke besluitvormingstraject en hebt dus ervaring in de advisering op bestuurlijke voorstellen. Je adviseert de teammanager over zijn / haar brede bedrijfsvoering. Je zorgt voor financiële beheersing. Daarnaast ondersteun je bij het opstellen van de Planning en Control producten zoals de begroting, jaarrekening en managementrapportages. Je signaleert kansen en risico’s en adviseert hier ongevraagd en gevraagd over.

Wat ga je concreet doen?:

  • Advisering en sparringpartner voor teammanagers over zijn / haar brede bedrijfsvoering.
  • Advisering bestuurlijke voorstellen voor college en raad;
  • Je levert een belangrijke bijdrage aan de producten uit de P&C cyclus (voorjaarsnota, begroting, eindejaarsrapportage en jaarrekening) door bijvoorbeeld het ophalen, bespreken, opstellen en invoeren van financiële mutaties en afwijkingen;
  • Je levert een belangrijke bijdrage bij de accountantscontrole door onder andere het opstellen van controle dossiers (balans, tussenrekeningen, subsidiedossiers etc.);

Je pakt projecten op en speelt een belangrijke rol bij het door ontwikkelen en optimaliseren van financiële rapportages en stuurinformatie

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO-niveau
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als business controller
  3. Uiterlijk beschikbaar per 5 januari 2026 voor minimaal 32 uur per week gedurende de gehele opdrachtduur incl. verlengingen

Wensen:

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als business controller bij een gemeente van meer dan 90.000 inwoners met als aandachtspunten de volgende onderwerpen dienstverlening, energie, mobiliteit en infrastructuur
  2. Aantoonbare kennis van én werkervaring met Lias
  3. Aantoonbare kennis van én werkervaring met Key2Financiën, Excel en PowerBi
  4. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als business controller

Competenties

  • Resultaat gericht
  • Analytisch vermogen
  • Communicatief sterk
  • Proactief en initiatiefrijk
  • Samenwerkingsgericht

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 25-12-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

32 tot 36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures