Terug naar overzicht

Casemanager werk en inkomen

  • Provincie

    Noord-Brabant

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Park 1, Made

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Drimmelen is FlexIntens op zoek naar een Casemanager werk en inkomen voor 36 uur per week.

allround casemanager Werk en Inkomen (32-36 uur) per week

Wie zijn wij?

Je komt te werken bij de afdeling Sociaal Domein. We werken met zo’n 50 fte samen aan de ontwikkeling en uitvoering van beleid op alle terreinen van het sociaal domein. We voelen ons betrokken en helpen elkaar graag. Met de schaalgrootte van de gemeente Drimmelen is het fijn werken met collega’s die je ook echt kent.

Wat ga je doen?

  • Het is een veelzijdige opdracht: je voert de Participatiewet en IOAW zowel op het gebied van rechtmatigheid als doelmatigheid uit.
  • Je beoordeelt aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand, individuele inkomenstoeslag, individuele studietoeslag en loonkostensubsidie. Je verricht heronderzoeken, beëindigingsonderzoeken en neemt eventueel besluiten tot terugvordering of tot het opleggen van een maatregel of boete.
  • Ook houd je je bezig met re-integratie: samen met de werkmakelaar van de gemeente Drimmelen zoek je op creatieve wijze naar kansen voor toeleiding naar de arbeidsmarkt of zorgmogelijkheden.
  • Samenwerking met collega's van het sociaal domein (Werk en Inkomen, Wmo/zorg en CJG/jeugdhulp) vinden wij belangrijk. In de gemeente Drimmelen werken we volgens het principe van de Omgekeerde Toets. Het is een pré als je hier al ervaring mee hebt.

Wat breng jij mee?

Je bent een ervaren casemanager met HBO werk- en denkniveau. Je hebt kennis van en ervaring met de wetgeving op het gebied van P-wet/IOAW. Bekendheid met de doelgroep statushouders en de Wet inburgering is een pré. Je werkt klantgericht, je hebt een zakelijke instelling en weet van aanpakken. Je bent communicatief vaardig, daadkrachtig, accuraat, oplossingsgericht, stressbestendig en je kunt goed samenwerken. Ervaring met softwarepakket Suite Sociaal Domein is vereist.

Met betrekking tot onderstaande moeten we aangeven of het een eis of wens is:

  • Minimaal afgeronde HBO opleiding - eis
  • Minimaal 3 jaar ervaring als Inkomensconsulent of casemanager Werk en Inkomen - eis
  • Kennis en ervaring van/met Participatiewet - eis
  • Kennis en ervaring van/met IAOW - eis
  • Ervaring met werken volgens het principe van de Omgekeerde toets – wens
  • Ervaring met softwarepakket Suite Sociaal Domein - eis
  • Beschikbaar voor het aantal uren per week (32-36) – eis
  • Start uiterlijk per 15 december 2025 – wens

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding
  2. Kandidaat heeft Minimaal 3 jaar ervaring als Inkomensconsulent of casemanager Werk en Inkomen Dit moet blijken uit het CV
  3. Kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring van/met Participatiewet
  4. Kandidaat heeft aantoonbare Kennis en ervaring van/met IOAW
  5. Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met softwarepakket Suite Sociaal Domein
  6. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met werken volgens het principe van de Omgekeerde toets

Competenties

  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden
  • Kandidaat heeft het vermogen om te werken middels de Omgekeerde toets
  • Kandidaat past binnen het team

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 04-12-2025 om 9:00.

Gewenst aantal uren

36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures