Casemanager WMO (36 uur)
-
Provincie
Utrecht
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Woerden is FlexIntens op zoek naar een Casemanager WMO (36 uur) voor 36 uur per week.Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.
Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.
https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.
Team
De plaats waar je komt te werken is binnen het cluster Begeleiding/18+ van Woerden Wijzer, onderdeel van het Sociaal Domein van de Gemeente Woerden.
Als Casemanager Wmo, ben jij voor de inwoners van de gemeente Woerden van grote betekenis.
Jij stelt de vraag áchter de vraag en inventariseert niet alleen de hulpvraag, maar ook de verschillende leefgebieden.
Je creëert verbinding en weet de inwoner mee te nemen in zijn eigen kunnen. Jij hebt oog voor de kracht van de persoon en zijn netwerk, maar weet ook de weg te vinden naar de juiste leveranciers en zorgaanbieders. Samen met de inwoner en betrokkenen vind je zo de juiste oplossing. Je monitort en evalueert en je zorgt ervoor dat er blijft gebeuren wat nodig is.
Opdracht
Als Casemanager Wmo ben jij aanspreekpunt voor onze inwoners en tegelijkertijd houd je toezicht op de ingezette zorg en ondersteuning. Voor de inwoner ben je een vast aanspreekpunt. Met veel energie en een luisterend oor ga je in gesprek met onze inwoner. Samen met de inwoner onderzoek je de hulpvraag, stel je, indien nodig, een onderzoekverslag op en maak je een beschikking.
Als het nodig is, verwijs je door naar het voorliggend veld en/of maatwerkvoorzieningen aanvullende zorg. Vanuit jouw expertise zoek je de best passende ondersteuning of voorziening en geef je opdracht aan de juiste partijen. Je monitort en evalueert de ingezette trajecten om daar waar nodig bij te sturen. Samen met je collega’s neem je deel aan team overleggen, casuïstiekbesprekingen en intervisies.
Dit doe je door:
- In gesprek gaan met de inwoner en verzorgen van de intake.
- Oppakken en beoordelen van ondersteuningsvragen op het gebied van de Wmo;
- Afleggen van huisbezoeken bij de inwoners van de gemeente Woerden.
- Samen met de inwoner onderzoeken van de hulpvraag, vaststellen van doelen en opstellen van ondersteuningsplan.
- Doorverwijzen naar het voorliggend veld en/of aanvullende zorg.
- Vaststellen van de best passende ondersteuning of voorziening en de opdracht geven aan de juiste partijen.
- Monitoren en evalueren van de ingezette trajecten om daar waar nodig bij te sturen.
- Contact onderhouden met en monitoren van aanvullende zorg partijen.
- Indien nodig bewoners ondersteunen in de vorm van lichte begeleiding.
- Onderzoekverslagen opstellen en uitwerken, beschikkingen opstellen en deelnemen aan overleggen.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager WMO binnen een gemeente
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met huisbezoeken
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Aantoonbare werkervaring met multi-problematiek (GGZ, VG, ASS, Schulden etc.). Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager WMO binnen een gemeente
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met huisbezoeken .
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 11-06-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.