Communicatieadviseur
-
Provincie
Gelderland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Communicatieadviseur voor 24 tot 32 uur per week.Korte beschrijving speelveld Utrecht heeft jou nodig! Platform Veilig Ondernemen (PVO) Midden-Nederland zoekt een stevige communicatieadviseur. PVO werkt elke dag aan samen veilig ondernemen in Midden-Nederland. Want criminaliteit raakt het bedrijfsleven. Samen met ondernemers(verenigingen), brancheorganisaties, gemeenten, politie en andere partners werken we aan een veiliger ondernemersklimaat. Met deze partners, middels publiek-private samenwerkingen en initiatieven gericht op preventie, maken we ondernemers bewust van en weerbaarder tegen criminaliteit. Dit betreft zowel de criminaliteit die plaatsvindt in de fysieke wereld, als online. We streven naar een regio waarin ondernemers en hun medewerkers veilig kunnen werken, hun bedrijven kunnen laten groeien en bijdragen aan de economische ontwikkeling. PVO is onderdeel van de Veiligheidscoalitie Midden-Nederland. De gemeente Utrecht is de beheersorganisatie van de Veiligheidscoalitie en daarmee de formele werkgever.
Opdrachtomschrijving:
- Het (verder) uitwerken van de communicatiestrategie en het plannen van communicatieactiviteiten (bijv. campagnes) voor 2026.
- Meedenken en adviseren over de juiste communicatiemiddelen en de te voeren communicatiestrategie voor onze verschillende doelgroepen (winkeliers, horecaondernemers, eigenaren van vakantieparken, agrariërs e.a. ondernemers).
- Kansen aangrijpen die communicatie biedt om onze doelgroepen te bereiken.
- Verantwoordelijk voor alle communicatie-uitingen van PVO Midden-Nederland. Van advies tot coördinatie en inhoud. Denk aan:
- Communiceren over alle activiteiten van PVO Midden-Nederland op LinkedIn en de website.
- Beheren van de website/LinkedIn en deze optimaliseren.
- Communicatiemiddelen produceren voor verschillende doelgroepen. Denk aan flyers, presentaties, gadgets, etc.
- Evalueren en rapporteren over de prestaties van communicatiekanalen; alles met als doel om de zichtbaarheid en bekendheid van PVO Midden-Nederland, zowel online als offline, te vergroten onder het publiek (de ondernemers) en het netwerk van veiligheidspartners.
Dit alles doe je niet alleen, maar je werkt hierin nauw samen met het team van PVO Midden-Nederland en verschillende stakeholders, zoals gemeenten, politie en het landelijke PVO-netwerk. Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een HR-leidinggevende. Je rapporteert aan de manager Team Communicatie en de manager van PVO Midden-Nederland. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als de werkzaamheden, zoals hierboven vermeld, voltooid zijn voor het eerste halfjaar van 2026.
Jij hebt:
- Een afgeronde HBO-opleiding in de richting van communicatie;
- Minimaal drie jaar relevante werkervaring als communicatieadviseur;
- Ervaring met CMS (Wordpress) en Canva;
- Een proactieve, gedreven, enthousiaste en zelfstandige houding: je weet wat er van je verwacht wordt en kan zelf aan de slag. Je checkt af en toe bij het team of de manager of je op de goede weg bent en legt ideeën en uitwerkingen tussentijds voor.
- Enthousiasme voor onze missie en wil daar graag aan bijdragen. Je bent innovatief en creatief en verdiept je in nieuwe mogelijkheden, bijvoorbeeld met AI.
- Uitstekende schriftelijke vaardigheden in het Nederlands. Je schrijft doelgroepgerichte, activerende en toegankelijke teksten en kunt complexe informatie helder vertalen.
- Ervaring in het veiligheidsdomein is een pre;
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Een afgeronde HBO- opleiding in de richting van communicatie
- Minimaal drie jaar relevante werkervaring als communicatieadviseur
- Ervaring met CMS (Wordpress) en Canva
- Een proactieve, gedreven, enthousiaste en zelfstandige houding: je weet wat er van je verwacht wordt en kan zelf aan de slag. Je checkt af en toe bij het team of de manager of je op de goede weg bent en legt ideeën en uitwerkingen tussentijds voor
- Enthousiasme voor onze missie en wil daar graag aan bijdragen. Je bent innovatief en creatief en verdiept je in nieuwe mogelijkheden, bijvoorbeeld met AI
- Uitstekende schriftelijke vaardigheden in het Nederlands. Je schrijft doelgroepgerichte, activerende en toegankelijke teksten en kunt complexe informatie helder vertalen
- Ervaring in het veiligheidsdomein is een pre
Wensen:
- Je hebt ervaring met CMS (Wordpress) en Canva
- Je hebt ervaring in het veiligheidsdomein
- Je hebt uitstekende schriftelijke vaardigheden in het Nederlands. Je schrijft doelgroepgerichte, activerende en toegankelijke teksten en kunt complexe informatie helder vertalen
- Beschrijf een recente opdracht waarin jij als communicatieadviseur verantwoordelijk was voor het vergroten van zichtbaarheid bij verschillende doelgroepen of een andere opdracht waar je trots op bent. Ga in op de doelen van de opdracht, jouw rol en aanpak, de innovatieve en creatieve keuzes die je hebt gemaakt (bijvoorbeeld in strategie, middelen of inzet van nieuwe tools zoals AI), de samenwerking met stakeholders en de concrete resultaten die dit heeft opgeleverd
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 08-01-2026 om 12:00.
Gewenst aantal uren
24 tot 32 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.