Databeheerder wegen, water en riolering
-
Provincie
Utrecht
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Soest is FlexIntens op zoek naar een Databeheerder wegen, water en riolering voor 8 tot 12 uur per week.De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving. Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Opdracht
Ben jij op zoek naar afwisselend werk waarbij je écht het verschil kunt maken? De gemeente Soest zoekt een databeheerder die verder kijkt. Door proactief te signaleren, problemen op te lossen en de voortgang te bewaken, weet jij visie om te zetten in resultaat. Je speelt een sleutelrol op het gebied van databeheer en draagt bij aan het behalen van onze doelen.
Ben jij de versterking die wij zoeken?
De opdracht bestaat uit de rol van databeheerder wegen, water en riolering.
- Wekelijks contact met onze wegbeheerder en rioolbeheerder.
- Verwerken mutaties in Brutis (riool, duiker, infiltratie, afkoppelen, wadi).
- Bijhouden van asbest houdende kit dossier in Brutis.
- Verwerken van wegmutaties in Greenpoint.
- Verwerken van afkoppelmutaties in de BGT inlooptool.
- Implementeren van riool huisaansluitingen op de website van Soest.
- Ondersteuning bij het opstellen van een SSW Baarn-Soest.
- Het verwerken van KLIC data.
- Het opstellen van strategische (restlevensduur), tactische en operationele planningen.
- Beoordeling van nieuw aangelegde (oplevering) en bestaande riolering.
- Het vastleggen van maatregelen.
Je rapporteert aan de wegbeheerder en de rioolbeheerder omtrent voortgang, risico’s en onvoorziene situaties.
Je bent een scherpe analist die verzot is op details en die affiniteit heeft met het werken in de buitenruimte, die een betrokken houding heeft en verantwoordelijkheidsgevoel.
Je bent goed georganiseerd.
Je hebt meer dan 10 jaren ervaring binnen de civiele techniek.
Binnen het dynamische team van jong en oud wordt jouw inbreng gewaardeerd. Belangrijk is dat je gewend bent digitaal vanuit huis te werken en verslag te leggen van de werkzaamheden.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als databeheerder
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de rioleringsbeheer
- Aantoonbare kennis van Brutis en Greenpoint
- Aantoonbare werkervaring met IBIS, autocad en Mircostation
- Aantoonbaar afgeronde opleiding GWSW adviseur
- Aantoonbaar afgeronde opleiding Basisopleiding Riolering
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Civiele techniek of Rioleringstechniek (20x punten)
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als databeheerder
- Aantoonbare werkervaring met de SSW systematiek
- Aantoonbare werkervaring in de civiele techniek binnen een gemeentelijke organisatie
- Aantoonbare werkervaring in de rioleringsbeheer in de afgelopen 10 jaar
Competenties
- Teamspeler
- Enthousiast
- Communicatief vaardig
- Oplossingsgericht
- Overtuigingskracht
- Gestructureerd
- Initiatiefrijk
- Detailist
- Georganiseerd
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 22-10-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
8 tot 12 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.