Directievoerder
-
Provincie
Gelderland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO MBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Provincie Gelderland is FlexIntens op zoek naar een Directievoerder voor 8 tot 16 uur per week.Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
Opdracht
De provincie Gelderland heeft als wegbeheerder van 1160 kilometer provinciale weg de wettelijke taak en de verantwoordelijkheid om te zorgen voor een goed beheer en onderhoud van de wegen en alles wat nog meer binnen ons eigendom valt. De afdeling Beheer & Onderhoud zorgt ervoor dat het provinciaal wegennet optimaal kan worden benut met inzet van innovatieve technieken en het realiseren van duurzame oplossingen.
In de provincie Gelderland worden door diverse aannemers onderhouds- en herstelwerkzaamheden uitgevoerd aan de openbare verlichtinginstallaties (OVL) en de pompinstallaties. De werkzaamheden worden uitgevoerd conform de contractuele afspraken, volgend uit aanbestedingen op basis van bestekken. De contractwaarde per jaar betreft voor de aannemers een omzet van circa 2 miljoen euro. De werkzaamheden van de directievoerder zullen bestaan uit het begeleiden van de andere directievoerders ETI en het voeren van directie op de onderhoudscontracten voor de OVL en de pompinstallaties bij provincie Gelderland. De directievoerder begeleidt en controleert namens de provincie de werkzaamheden van de aannemer en verzorgt de administratieve afhandeling. In deze is de directievoerder ook de rechterhand van de projectleider, waarbij de directievoerder de dagelijkse gang van zaken in de gaten houdt.
De directievoerder moet beschikken over / door het detachteringsbureau worden voorzien van:
- veiligheidsschoenen (klasse S3);
- mobiele telefoon met camera;
- tablet voorzien van E form APP en mobiel internet in verband met opname van werk buiten;
- rijbewijs en auto, welke voorzien is van de juiste signaleringen om veilig en volgens de normen langs de provinciale weg te kunnen parkeren;
De provincie zal voorzien in een veiligheidsjas/-vest met provinciaal logo. Overige persoonlijke beschermingsmiddelen worden in overleg geleverd.
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de provincie Gelderland. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling met een ZZP-er. Eventueel geïnteresseerde ZZP-ers kunnen zich op detacheringsbasis (= met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Voornaamste taken van de directievoerder:
- bereidt de deelopdrachten voor betreffende het oplossen van storingen en het uitvoeren van modificaties, naar behoefte in samenwerking met de werkvoorbereider en specialisten;
- geeft deelopdrachten aan de aannemer en controleert de voortgang hiervan;
- levert met de aannemer de gerealiseerde deelopdrachten op, in samenwerking met de toezichthouder;
- controleert de aannemer op een correcte uitvoering in relatie met de besteks-eisen, plan van aanpak (EMVI) en risicodossier;
- coördineert de werkzaamheden van alle bij de uitvoering betrokken partijen/stakeholders en informeert deze;
- initieert en voert regelmatig werkoverleg met de aannemer;
- beoordeelt en controleert de door de aannemer ingediende termijnstaten en declaraties;
- beoordeelt en controleert de door de aannemer verstrekte werk- en revisie tekeningen en mutatiegegevens areaal;
- bereidt de bouwvergaderingen voor en ondersteunt de projectleider hierin;
- stuurt de toezichthouder aan voor controle op de werkzaamheden van de aannemer in relatie tot installatievoorschriften, (verkeers)veiligheid en technisch inhoudelijke beoordeling van deze werkzaamheden;
- begeleidt van de andere directievoerders op het vlak van administratieve handelingen en organisatie.
Voornaamste verantwoordelijkheden van de directievoerder:
- Is verantwoordelijk voor de dagelijkse begeleiding van de aannemer in het kader van voorbereiding, realisatie en controle;
- Draagt zorg voor de realisatie van dit bestek binnen de kaders van tijd en geld;
- Neemt, binnen de kaders van het bestek betreffende tijd en geld, zelfstandig beslissingen over zaken die de voortgang van het project kunnen belemmeren;
- Is verantwoordelijk voor een correcte projectadministratie qua inhoud en vorm, die overeenkomt met de standaarden binnen de provincie Gelderland;
- Is verantwoordelijk voor het correct (en tijdig) bij (laten) houden van areaalmutaties en het bijbehorende beheerssysteem;
- Is verantwoordelijk voor het veilig laten uitvoeren van de werkzaamheden (ARBO, veiligheid);
- Is verantwoordelijk (in samenwerking met de aannemer) voor afstemming van de tijdelijke verkeersmaatregelen met wegbeheerders (gemeente, rijk, hulpdiensten etc. ) en de communicatie hierover.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Kandidaat is inzetbaar vanaf 20 oktober 2025 tot en met 30 september 2026 voor 16 uur per week (2 x 8 uur). De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 12 maanden
- Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 3 november 2025 inzetbaar is voor 16 uur per week (2 x 8 uur)
- Kandidaat beschikt aantoonbaar over een afgeronde HBO opleiding Civiele Techniek of Elektrotechniek of een afgeronde gelijkwaardige opleiding, aangevuld met minimaal 5 jaar relevante werkervaring of een afgeronde MBO-4 opleiding Civiele Techniek of Elektrotechniek of een afgeronde gelijkwaardig opleiding, aangevuld met minimaal 10 jaar relevante werkervaring
- Kandidaat beschikt aantoonbaar over een geldig VCA-VOL certificaat EN over een CROW96B certificaat (bewijs van deelname) of vergelijkbaar (bijvoorbeeld BRL9101). Het CROW 96B certificaat of vergelijkbaar is geldig tijdens de gehele duur van de opdracht (tenminste tot en met 30 september 2026)
- Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2015 - heden) in de functie van directievoerder en/of projectleider met onderhouds contracten en projecten in de infratechniek, uitgevoerd op- of langs provinciale- of rijks-wegen of gemeenten. De relevantie van de werkervaring moet blijken uit het type onderhoudscontracten/projecten en de inhoudelijke rol in die projecten die aansluiten bij de voor deze functie omschreven taken en verantwoordelijkheden
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring als directievoerder van onderhoudscontracten/bestekken uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten, waarin sprake is van veel mutaties en afhandeling van storingen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden
- Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring als directievoerder van onderhoudscontracten/bestekken gerelateerd aan elektrotechnische installaties, uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten, aan te tonen met praktijkvoorbeelden
- Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met IBIS bestekadministratie en RAW besteksystematiek in combinatie met financiële projectadministratie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden
Competenties
- Resultaat- en oplossingsgerichtheid: Je formuleert doelstellingen helder, concreet en meetbaar en maakt duidelijke afspraken. Je houdt zicht op de voortgang, rapporteert en informeert daarover. Je denkt vooruit. Je spant je actief in om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen. Bij tegenslagen geef je niet op en houd je de uitgezette lijn voor ogen
- Flexibel gedrag: Je speelt makkelijk in op veranderende omstandigheden en past je gedrag daaraan aan. Hierbij houd je de projectdoelen in beeld
- Gestructureerd werken en denken (analytisch vermogen): In je voorbereiding en communicatie geef je blijk van een gestructureerde denk- en werkwijze. Dit komt tot uiting in hoe je zaken vormgeeft en met structuur overdraagt aan projectdeelnemers en stakeholders
- Communicatieve vaardigheden: Je bent in staat tot het overdragen en ontvangen van boodschappen in woord, geschrift en/of non-verbaal. Met als resultaat dat de boodschappen ook begrepen worden en bij ontvangst tot de juiste vervolgreacties leiden
- Zorg voor kwaliteit: Je hanteert hoge kwaliteitsnormen voor doelstellingen, processen en resultaten en streeft naar voortdurende verbetering
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 25-09-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
8 tot 16 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.