Terug naar overzicht

Facilitair Specialist

  • Provincie

    Zuid Holland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Engelandlaan 502, Zoetermeer

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Zoetermeer is FlexIntens op zoek naar een Facilitair Specialist voor 36 uur per week.

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief.Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen.Dat is de missie waar wij voor gaan!

De afdeling Vastgoed, bestaande uit ongeveer 100 collega's, zorgt voor realisatie van een optimaal maatschappelijk en financieel rendement van het gemeentelijk Vastgoed. Belangrijk hierbij is het zo optimaal mogelijk matchen van vraag en aanbod van vastgoed en daarmee het leveren van adequate huisvesting en dienstverlening aan doelgroepen. De afdeling Vastgoed is verantwoordelijk voor alle facilitaire processen, zowel voor het stadhuis als de andere panden. Het betreft een breed scala van diensten zoals bodediensten, vergaderservice, post, (mobiele) telefonie, schoonmaak, beveiliging, catering en toezicht.

Opdracht

  1. Geeft advies aan het managementteam, contract-, portefeuille-, en assetmanagement over de totstandkoming en het managen van facilitaire producten en contracten, o.a. op het gebied van ruimtebeheer, beveiliging, huisvesting, afvalverwerking, telefonie, repro, catering, verhuizingen, schoonmaak en toegang;
  2. Hoofdtaak 2: Geeft vanuit facilitair oogpunt advies over de instandhouding van gebouwen, terreinen en installaties. Dit betreft advies op het gebied van o.a. ruimtebeheer, beveiliging, huisvesting, afvalverwerking, telefonie, repro, catering, verhuizingen, schoonmaak en toegang. Deze kan gaan over de lopende exploitatie alsmede advisering ten behoeve van nieuwbouw- en renovatietrajecten;
  3. Geeft advies over en invulling aan het beleid op het gebied van o.a. ruimtebeheer, beveiliging, huisvesting, afvalverwerking, telefonie, repro, catering, verhuizingen, schoonmaak en toegang. De advisering vindt plaats ten behoeve van het MT-Vastgoed en ten behoeve van (politieke) besluitvorming opgesteld door de portefeuillemanagers;
  4. Budgethouder voor de facilitaire budgetten. Treedt in overleg met de afdeling financiën over het actualiseren van deze budget en verwerkt deze in een jaarlijkse begroting.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)
  2. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)
  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met beleidsmatige advisering met betrekking tot facilitaire dienstverlening binnen een overheidsorganisatie
  4. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding op het gebied van facilitaire dienstverlening
  5. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met beleidsmatige advisering met betrekking tot facilitaire dienstverlening binnen een gemeente
  2. Aantoonbare werkervaring met een Facilitair management informatie systeem, benoem welk systeem
  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met TOPDESK
  4. Aantoonbare werkervaring met het inrichten en beheren van een BHV organisatie, benoem waar dit is opgedaan
  5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Facilitair projectleider/ coördinator/ specialist

Competenties

  • Zowel mondeling als schriftelijk ben je sterk: je kunt goed overtuigen en formuleert je adviezen helder en duidelijk
  • Resultaat- en klantgericht
  • Gevoel voor ambtelijke en politieke verhoudingen
  • Prettig in de omgang met een gezonde dosis humor
  • Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel en je durft besluiten te nemen: je kan omgaan met de vrijheid die we geven
  • Je bent een aanpakker en oplossingsgericht

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 29-10-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures