Financieel Adviseur Bedrijfsvoering
-
Provincie
Noord Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de gemeente Wijdemeren is FlexIntens op zoek naar een Financieel Adviseur Bedrijfsvoering voor 32 uur per week.Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Wijdemeren gaat per 1-1-2026 ambtelijk fuseren met de gemeente Hilversum. Per 1-1-2027 fuseert de gemeente Wijdemeren bestuurlijk met de nieuwe gemeente Hilversum. Dit houdt in dat de duur van de opdracht in principe tot uiterlijk 31 december 2025 is. Eventuele verlenging per 1-1-2026 zal onder verantwoordelijkheid van de gemeente Hilversum plaatsvinden. Voor de functie is een voorkeurskandidaat.
Opdracht
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een financieel adviseur voor 32 uur per week voor het domein Bedrijfsvoering. Hij/zij adviseert en ondersteunt de teammanagers HR, ICT, Facilitair, Bestuurssecretariaat en Griffie. Speciale aandacht is er voor het bewaken van het totale inhuurbudget en de personeelsbegroting van de gemeente Wijdemeren. De adviseur draagt bij met het opstellen van de jaarrekening 2025 van de gemeente Wijdemeren.
Werkzaamheden:
- Je ondersteunt de teams die verantwoordelijk zijn voor de bedrijfsvoering;
- Je bent een financieel administratieve vraagbaak voor de financieel adviseurs;
- Opstellen van financiële rapportages;
- Je neemt deel aan overleggen met budgethouders binnen bedrijfsvoering;
- Je controleert (realisatie van) budgetten en je stelt indien nodig i.o.m. de andere financieel adviseurs correctie-memorialen op;
- Je stelt begrotingswijzigingen op en verwerkt deze in het financieel systeem;
- Je hebt een actieve rol bij het opstellen van de P&C-producten;
- Je signaleert knelpunten en komt met verbetervoorstellen.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Finance en Control
- Minimaal 3 jaar ervaring als financieel adviseur
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financial controller
- Aantoonbare kennis van of werkervaring met Key2Financiën,
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als financieel controller
- Aantoonbare werkervaring met financieel advies en beheer op basis van de BBV ; (20 punten
- Aantoonbare ervaring met het opstellen van P&C producenten
- Aantoonbare werkervaring met het analyseren van financiële prestaties en het geven van advies aan het management
Competenties
- Expertise
- Flexibel
- Stressbestendig
- Creatief
- Collegiaal
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 11-11-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
32 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.