Terug naar overzicht

Financieel Specialist

  • Provincie

    Overijssel

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Lübeckplein 2, Zwolle

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Zwolle is FlexIntens op zoek naar een Financieel Specialist voor 24 tot 32 uur per week.


In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht

Zwolle heeft drie domeinen (sociaal, fysiek en dienstverlening) met veel complexe financiële producten en diensten. In verband met de aanbesteding en implementatie van een nieuw financieel systeem (UNIT4, ERPx) is tijdelijk extra capaciteit noodzakelijk voor de uitvoering van de werkzaamheden op de financiële administratie.

Je levert als financieel specialist onder meer een belangrijke bijdrage aan de totstandkoming van de P&C-documenten, zoals de begroting 2026 en jaarrekening 2025. Jij kent alle processen van het boekhouden. Op vaktechnisch gebied ben je de vraagbaak en sparringpartner voor collega's. Je bent allround en dus ook zo nodig inzetbaar als financieel adviseur voor het management en budgethouders in de organisatie. Dankzij je brede blik, leg je verbanden, begrijp je afhankelijkheden en denk je vooruit.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting BE of Accountancy
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel specialist binnen een gemeente
  3. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel specialist binnen een vergelijkbare gemeente (> 100.000 inwoners)
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met geautomatiseerde gegevensverwerking op een financiële administratie
  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van P&C documenten (begroting/jaarrekening)
  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Besluit, Begroting en Verantwoording (BBV)
  5. Aantoonbare werkervaring met JDEdwards en/of OneWorld

Competenties

  • Je bent digitaal vaardig en kunt snel uit de voeten met (nieuwe) geautomatiseerde gegevensverwerking. Het contact met collega's, vooral binnen de afdeling, is een uitdagend onderdeel van je baan. Je bent toegankelijk, zoekt hen actief op en wordt ervaren als een enthousiaste sparringpartner. Samen met je collega's vormen jullie een hechte club die casussen en ideeën met elkaar deelt

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 08-07-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

24 tot 32 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures