Terug naar overzicht

Gezinscoach (20 uur)

  • Provincie

    Overijssel

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Eperweg 5, Heerde

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Heerde is FlexIntens op zoek naar een Gezinscoach (20 uur) voor 20 uur per week.

Daarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen!

We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken in de gemeente als één geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten.

Organisatievisie

‘Naar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie!’ is onze organisatievisie. Omdat we willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld.

Onze Doelstellingen

Dit betekent dat we als organisatie in staat willen zijn optimaal mee te bewegen met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt of nodig heeft. Daarbij komt de beweging uit de medewerker zelf. De verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap is het uitgangspunt.

Werkomgeving

In een kleine, digitaal werkende en efficiënt ingerichte organisatie als de gemeente Heerde is namelijk elke rol, elke medewerker, van toegevoegde waarde. Geen enkele taak kan achterwege blijven. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling, goede begeleiding, helder opdrachtgeverschap en dus professionele aansturing zijn geen luxe, maar noodzaak.

Locaties

We gebruiken een aantal werklocaties in de gemeente Heerde. De meeste collega’s werken in een ‘’hybride’ vorm thuis en op het gemeentekantoor. De uitvoering van het sociaal domein gebeurt op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis zitten het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Daar worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.

Stip-team

Je werkt vanuit het Stip-team. Stip is het uitvoeringsorgaan sociaal domein van de gemeente Heerde, heeft als taak om inwoners advies te geven, de juiste ondersteuning te bieden of te begeleiden naar de juiste hulp. Het gaat daarbij naast Jeugd om wonen, werken, schulden, gezond en veilig opgroeien en ouder worden en inburgeren etc. De afdeling bestaat uit WMO, Participatie, Inkomen, Schulddienstverlening, Jeugd en welzijnsfuncties. Ouders zijn in de basis in principe zelf verantwoordelijk voor het opvoeden en opgroeien van hun eigen kinderen. Soms lukt dit door omstandigheden niet en is zelfs de veiligheid in het geding. Onze professionals versterken daarbij de ouderlijke competentie zo kort als mogelijk en zo lang als nodig is.

Opdracht

Functie: Gezinscoach

Als gezinscoach ben je het eerste aanspreekpunt voor jeugdigen (in hun eigen leefwereld, op scholen, op straat, etc.), of voor gezinnen zodat de eerste problematiek voorkomen kan worden. Je ondersteunt kort- dan wel langdurig de gezinnen en anderen. Zonodig leid je toe naar specialistische hulp en bent in staat om casusregie uit te voeren. Je houdt daarbij de veiligheid van kinderen en jongeren in hun leefwereld in het oog. Wanneer het onveilig is durf je dit bespreekbaar te maken en kunt samen met de omgeving van het kind / de jongere een veiligheidsplan opstellen. Je werkt systemisch en oplossingsgericht. Je bent aanspreekpunt voor professionals uit het voorveld ten behoeve van consultatie en versterking van preventie. Je kunt samenwerken met specialistische organisaties. Binnen Stip werk je nauw samen met de collega's die van belang zijn: één gezin, één plan, één regisseur.

Je bent aanwezig op enkele basisscholen als eerste aanspreekpunt voor alle vragen op deze school. Verder ondersteun je collegae in het omgaan met specifieke vragen op het gebied van gedragsproblematiek, draagt zorg voor je caseload welke een mix is van gedragsproblematiek en overige problematiek. Je bepaalt samen met het gezin welke specialistische zorg eventueel nodig is en voert waar nodig casusregie waarbij je samenwerkt met diverse partijen, je bespreekt indien nodig je cases in het casusoverleg en valt zonodig terug op de orthopedagoog of leidinggevende.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van MD, SPH of andere sociale opleiding
  2. Aantoonbaar in het bezit van geldige SKJ registratie
  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als ambulant werker in gezinnen met jonge kinderen (
  4. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als ambulant werker in gezinnen met jonge kinderen met gedragsproblematiek
  2. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en bewaken van veiligheidsplan (
  3. Aantoonbare afgeronde cursus / opleiding op het gebied van gedragsproblematiek
  4. Aantoonbare werkervaring met oplossingsgericht werken binnen het sociaal domein (
  5. Beschikbaar per woensdag, donderdag en vrijdag

Competenties

  • Je kan goed systemisch denken. Je ziet het gezin als één geheel; Communicatieve vaardigheden. Je luistert en spreekt helder; Empathisch vermogen; Probleemoplossend & creatief. Je vindt passende oplossingen; Handelt integer en respectvol

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 29-05-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

20 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures