Terug naar overzicht

ICT beheerder

  • Provincie

    Noord-Brabant

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    MBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Claudius Prinsenlaan 10, Breda

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Breda is FlexIntens op zoek naar een ICT beheerder voor 36 uur per week.

ICT-beheerder

Ben jij servicegericht en stressbestendig en met een focus op gebruikersondersteuning? Dan zoeken we jou als ICT-beheerder.

Wat ga je doen

Naast het beheer van alle ICT werkplekken en mobiele devices draag je mede zorg voor de juiste ondersteuning aan gebruikers. Daarnaast ben je ook betrokken bij het CYOD proces (Chose Your Own Device).

Je belangrijkste taken zijn:

  • Inrichten en gereedmaken van smartphones, laptops, pc’s en tablets voor uitlevering.
  • Inrichten van aanland werkplekken en het plaatsen daarvan.
  • Nieuwe medewerkers voorzien van devices waarbij jij de uitgifte van de hardware van A tot Z regelt zodat dat de medewerkers snel aan het werk kunnen.
  • Je geeft uitleg over onze basis applicaties zoals b.v. Microsoft Teams, Microsoft 365 en OneDrive.
  • Je helpt gebruikers met simpele verstoringen en helpt ze op weg in het gebruik van de ICT devices tijdens je balie dienst.
  • Je doet dagelijks ICT beheer waaronder het afhandelen van incidenten, uitvoeren van wijzigingen en gebruikt daarvoor TopDesk.
  • Samen met je collega’s zorg je voor dat de continuïteit van de ICT dienstverlening.

We zoeken jou

Je bent een professional in je vakgebied. Je werkt graag in een dynamische omgeving. Natuurlijk ben je vriendelijk, enthousiast en positief ingesteld.

  • Je hebt minimaal een afgeronde MBO-opleiding op het gebied van ICT en bent gemotiveerd om jezelf verder te ontwikkelen.
  • Je beschikt over kennis van diverse type smartphones (Android en iOS).
  • Je hebt ervaring in het oplossen van problemen met devices, applicaties en hebt algemene kennis van Microsoft producten. Heb je ergens minder kennis van, dan vind je het leuk om uit te zoeken hoe iets werkt.
  • Je hebt kennis van de ITIL processen.
  • Je vindt het leuk om medewerkers te ondersteunen bij het gebruik van onze ICT-systemen.
  • Je helpt graag mensen, bent daardoor erg service gericht en natuurlijk ook erg geduldig.

Wie zijn wij?

Je komt te werken bij ICT-services, onderdeel van de afdeling Regie Data & Informatie (RDI). Met circa 47 professionals beheren wij de ICT-infrastructuur van de gemeente Breda. We werken in serviceteams volgens ITIL, maken gebruik van monitoringstools en zorgen voor een veilige digitale omgeving waarin security centraal staat.

Ook beheren wij de ICT-balie waar medewerkers direct geholpen worden en trainingen volgen via het programma “digitaal samenwerken”. ICT-services is de motor achter het digitaal functioneren van de organisatie.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis
  2. Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding in de richting van ICT
  3. Uw kandidaat is bereid om de gehele week (5 dagen) fysiek werkzaam te zijn op het Stadskantoor van de Gemeente Breda
  4. Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in de functie als ICT beheerder en daarvan minimaal 1 jaar ervaring in het beheer en ondersteuning van M365
  5. Uw kandidaat heeft kennis van Topdesk, Windows-10/11, Office365, Device Management en diverse type smartphones (Android en iOS)
  6. Uw kandidaat kan omgaan en werken met ITIL processen
  7. Uw kandidaat is in het bezit van een Microsoft Endpoint administration (MD-102) en AZ-900 certificaat
  8. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als ICT beheerder of senior helpdeskmedewerker binnen een gemeentelijke organisatie

Competenties

  • Je bent in houding en gedrag een echte professional
  • Je bent communicatief sterk
  • Je bent resultaatgericht, enthousiast, stressbestendig
  • Je werkt pro-actief en oplossingsgericht
  • Je helpt graag mensen, bent daardoor erg service gericht en natuurlijk ook erg geduldig. De dinsdag 30 september is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken (digitaal). Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 25-09-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures