Implementatie Manager
-
Provincie
Noord-Brabant
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Amsterdam is FlexIntens op zoek naar een Implementatie Manager voor 32 tot 36 uur per week.Opdrachtomschrijving
Voor het programma Nieuw Informatie Systeem Erfpacht (NISE) is de afdeling Erfpacht en Uitgifte op zoek naar een ervaren Implementatie Manager om het nieuwe informatielandschap op een succesvolle wijze te implementeren bij E&U. De implementatie is succesvol als de gehele verandering is geborgd, omarmd is door de gebruikers en de vooraf vastgestelde toegevoegde waarde van NISE is gerealiseerd. De adoptie van de nieuwe systemen is een van de belangrijkste onderdelen van het programma. Het programma loopt al en het komende jaar gaan we de cruciale fase van de implementatie in omdat dan de meeste processen live zullen gaan. Met jouw analytisch vermogen en passie voor verandermanagement weet je E&U in beweging te brengen. Je hebt een bewezen track record in het veranderingsdomein en ervaring in projectmanagement. Met je uitstekende organisatorische en planningsvaardigheden ben je goed in het managen van meerdere projecten tegelijk. Je analytische vaardigheden geven je het vermogen om problemen snel en effectief op te lossen. Je bent van nature een activator; je weet hoe je mensen kunt stimuleren om veranderingen te omarmen en met je sterke communicatieve vaardigheden weet je hoe je mensen bij elkaar brengt.
Werkzaamheden
Dit doe je op een gemiddelde werkdag;
- Je coördineert en hebt de leiding bij de implementatie van het nieuwe informatielandschap. Je volgt het implementatie plan met daarbij behorende planning en je bent verantwoordelijk voor de uitvoering en bewaking van de voortgang;
- Je geeft directe aansturing aan de testmanager/coördinator van het NISE programma;
- Je hebt intensief contact met stakeholders, vooral gebruikers om de veranderingen zo goed mogelijk aan te laten sluiten op hun wensen en behoeften.
- Je werkt nauw samen met communicatie collega’s om de gebruikers goed op de hoogte te houden en ze mee te nemen in de verandering;
- Je bent nauw betrokken bij het ontwikkelproces om de plannen en gefaseerde implementatie daarop aan te sluiten;
- Je evalueert steeds de geleverde gezamenlijke resultaten en jouw rol en bijdragen hieraan, vooral ook om mogelijke verbeterkansen te kunnen benutten;
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 7 jaar werkervaring als implementatiemanager, bij voorkeur binnen het publieke domein van een G4 gemeente
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met Common Ground architectuur principes, in het bijzonder GZAC, en gemeentelijke processen (NORA, GEMMA, etc)
- De aangeboden kandidaat heeft praktijkervaring met diverse methodieken zoals: Projectmatige werken (PRINCE2), verandermanagement, informatieanalyse, architectuur en systeemontwikkeling; (Lean) procesmanagement, beheer en ICT-organisatie (ASL, BiSL, ITIL), Agileontwikkelmethoden (Scrum), SAFe (Scaled Agile Framework)
- De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo/wo werk- en denkniveau
- De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo/wo diploma.
- De aangeboden kandidaat is in het bezit van de Prosci certificering
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met een complexe politiek-bestuurlijke organisatie, zoals een grote gemeente of organisatie (>5.000 medewerkers)
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring binnen een een G4 gemeente
Competenties
- Analytisch vermogen
- Resultaatgerichtheid
- Samenwerken
- Relatiebeheer
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 04-12-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
32 tot 36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.