Terug naar overzicht

Informatiemanager (interim)

  • Provincie

    Gelderland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Eusebiusbuitensingel 43, Arnhem

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden is FlexIntens op zoek naar een Informatiemanager (interim) voor 24 tot 36 uur per week.


VGGM
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten.

Opdracht
VGGM zoekt een interim informatiemanager voor het team IV van de afdeling Crisisbeheersing. In eerste instantie voor een half jaar met de mogelijkheid tot verlenging.

Wat ga je voor ons doen?
Binnen Veiligheidsregio Gelderland-Midden werken we continu aan het versterken van onze organisatie. Vanuit de ambitie om slagvaardig en toekomstgericht te blijven, heeft vorig jaar een reorganisatie plaatsgevonden binnen de onderdelen Brandweer en Crisisbeheersing. Op dit moment zijn beide afdelingen volop in ontwikkeling. Tijdens de reorganisatie zijn de informatievoorzieningsfuncties gedecentraliseerd, waardoor de medewerkers directer opereren binnen de inhoudelijke werkzaamheden. Binnen het taakveld Informatievoorziening van de afdeling Crisisbeheersing is een heldere, duurzame structuur en taakverdeling van groot belang. Daarbinnen zetten we stappen in de doorontwikkeling van een servicedeskgerichte werkwijze naar een volwaardige en professioneel gepositioneerd functioneel beheer. Met jouw kennis van het werkveld draag jij bij aan het vormgeven en verankeren van deze structuur. Daarnaast draag je als informatiemanager bij aan de kern van onze prestatie en operatie. Jouw rol is belangrijk in het vormgeven van ons informatiebeleid en strategie op tactisch/strategisch niveau, in nauwe samenwerking met de informatiemanager van de brandweer en andere organisatieonderdelen. Samen met collega informatiemanagers, vertaal je dit beleid naar concrete operationele acties en coördineer je de implementatie ervan.

Je analyseert voortdurend omgevingsfactoren zoals wetgeving en technologische ontwikkelingen om kansen voor onze informatievoorziening te identificeren. Je schakelt daarin soepel tussen jouw rol als strateeg en de operationele omgeving. Door een solide inrichting van informatiemanagement en beheerorganisatie te waarborgen, zorg je voor een efficiënte werking van onze systemen.

Als vertegenwoordiger van onze afdeling Crisisbeheersing in regionale en landelijke netwerken, draag je bij aan samenwerking en kennisuitwisseling op het gebied van informatiemanagement. Je zorgt ervoor dat onze bedrijfsprocessen naadloos aansluiten op de ondersteunende informatievoorziening en coördineert projecten op basis van de vastgestelde behoeften. Je bent een bruggenbouwer tussen verschillende afdelingen en externe partijen. Het opstellen en bewaken van contracten en SLA's, zowel intern als extern, behoort tot jouw verantwoordelijkheid.

Wat breng je mee?

Onze ideale kandidaat voor deze functie is een verbindende informatiemanager met een scherp analytisch vermogen en het talent om complexe vraagstukken helder en toegankelijk te maken. Je bent een bruggenbouwer tussen afdelingen, teams en externe partijen, waarbij je helder communiceert in begrijpelijke taal. Je beschikt over brede kennis van landelijke en interregionale ontwikkelingen op het gebied van informatievoorziening en weet deze te vertalen naar de praktijk. Met een sterk conceptueel denkvermogen ben je proactief, doortastend en flexibel in je aanpak. Je schakelt moeiteloos tussen strategisch denken en praktisch handelen, waarbij je altijd oog houdt voor de gezamenlijke opgave. Je bent een teamspeler met een hands-on mentaliteit, die niet gebonden is aan kantoortijden. Initiatiefrijk en ondernemend, je kijkt verder dan je eigen team en draagt actief bij aan het grotere doel van Crisisbeheersing binnen Veiligheids- en Gezondheidsregio.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Beschikbaar per 1 september 2025 voor 32 tot 36uur, gedurende de gehele opdracht, inclusief verlengingen
  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatiemanager binnen een overheidsinstelling
  4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het ontwikkelen van informatievoorziening (Licht dit duidelijk toe in het cv)
  5. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatiemanager binnen een overheidsinstelling
  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met ontwikkelen van informatievoorziening binnen een complexe organisatie (Licht dit duidelijk toe in het cv)
  3. Aantoonbare werkervaring met de aansturing, inrichting of professionlisering van functioneel beheer..
  4. Aantoonbare werkervaring met .samenwerkingsrelaties met samenwerkingspartners, zoals de brandweer, bedrijfsvoering en ICT-afdelingen.
  5. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf

Competenties

  • Plannen en organiseren
  • Klantgericht
  • Delegeren
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Analyserend vermogen

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 06-08-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

24 tot 36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures