Inkomensconsulent statushouders
-
Provincie
Noord Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Hilversum is FlexIntens op zoek naar een Inkomensconsulent statushouders voor 32 uur per week.Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.
De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.
Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.
Opdracht
- Je behandelt aanvragen levensonderhoud in het kader van de Participatiewet van Statushouders;
- Daarnaast onderhoud je het klantencontact en het contact met instanties;
- Je behandelt aanvragen bijzondere bijstand (maatwerk) van Statushouders;
- Je beheert een klantenbestand van Statushouders;
- Je voert rechtmatigheids-, beëindigings-, wijzigingsonderzoeken uit;
- Je stelt rapportages en beschikkingen op;
- Je zet uitkeringscomponenten klaar in het financieel dossier in Suite4WIZ.
- Je geeft voorlichting aan en adviseert inwoners met een hulpvraag;
- Je bent tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar;
- Je past maatwerk toe als de situatie van de inwoner daar om vraagt;
- Je bent in staat (nieuwe) medewerkers te begeleiden;
- Je bent in staat de kwaliteit van het werk van collega’s te toetsen;
- Je werkt nauw samen met de collega´s van team Werk en Participatie, WMO en Jeugd en Regie.
- Je bent een vraagbaak voor collega’s
- Je draait 1 dag per maand mee met de uitbetaling leefgeld Oekraïense vluchtelingen
- Je kan zelf bepalen op welke werkdagen je werkt, waarvan 4 keer 9 of 36 uur verspreid over 5 werkdagen mogelijk is.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Beschikbaar voor 32 uur per week, waarvan in ieder geval de helft fysiek op kantoor
- Aantoonbare werkervaring met Suite4Wiz
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud en individuele bijzondere bijstand van de doelgroep Statushouders
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij het afhandelen van aanvragen bijzondere bijstand of Minimaregelingen
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand van Statushouders en het beheren van een klantenbestand van Statushouders (geef dit duidelijk aan het in cv met een voorbeeld)
Competenties
- Verantwoordelijkheid
- Analytisch vermogen
- Oordeelsvorming
- Klantgerichtheid
- Kwaliteitsgerichtheid
- Fraude alertheid
- Nauwkeurigheid
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 29-07-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
32 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.