Terug naar overzicht

Integraal Adviseur Milieukwaliteit

  • Provincie

    Zuid Holland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Vondellaan 55,, Leiden

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Omgevingsdienst West-Holland (ODWH) is FlexIntens op zoek naar een Integraal Adviseur Milieukwaliteit voor 24 tot 32 uur per week.

Met advies, vergunningverlening, toezicht en handhaving draagt de Omgevingsdienst West-Holland bij aan een fijne omgeving om te wonen en werken. Dat doen we in opdracht van gemeenten en de provincie. Zo’n 190 deskundige collega’s werken samen aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Kortom: werken bij de Omgevingsdienst doet ertoe!

Het Team

Team Integraal advies is onderdeel van de afdeling Omgevingstaken en bestaat op dit moment uit 10 collega’s. Het is een gevarieerd, gedreven en betrokken team dat zich bezighoudt met zaken op het gebied van ruimtelijke ordening en milieu. De belangrijkste activiteiten zijn adviseren over ruimtelijke vraagstukken op verschillende milieuaspecten én het leiden/meewerken van en aan projecten over onderwerpen zoals Schiphol, milieueffectrapportages en de Omgevingswet. Daarnaast zijn onze specialisten de vraagbaak voor gemeenten voor milieuvragen in brede zin.

Opdracht

Als integraal adviseur omgevingstaken adviseer je opdrachtgevers over omgevingstaken, ondersteun je hen bij het opstellen van beleidsdocumenten en help je bij het uitvoeren van projecten. Je weet helder te krijgen wat de klantvraag precies is en coördineert de werkzaamheden. Je stelt integrale milieuadviezen op, onderhoudt klantcontacten en stemt af bij complexe vragen. Vanuit jouw expertise overleg je met specialisten en/of projectleiders uit allerlei disciplines en adviseer je management en medewerkers. Binnen het team signaleer je verbeteringen van werkprocessen. Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan de veranderende rol van de integraal adviseur, nu de Omgevingswet het wetgevend kader is.

Wat zijn je taken:

  • Het helder krijgen van de klantvraag en het coördineren van de werkzaamheden;
  • Het uitzetten van de adviesvraag van de opdrachtgevers onder de verschillende vakspecialisten en het bewaken van de tijdsplanning;
  • Het opstellen van de integrale milieuadviezen voor gemeenten m.b.t. ruimtelijke planprocedures;
  • Het onderhouden van het klantcontact en intern afstemmen bij complexe vragen;
  • Het aandragen van verbeteringen t.b.v. van werkprocessen binnen het cluster;
  • Een actieve bijdrage leveren aan en voorbereid zijn op de veranderende rol van de Integraal Adviseur nu de Omgevingswet het vigerend wetgevend kader is.

Vereisten

Beschik jij over kennis van en ervaring met ruimtelijke planprocedures en heb je basiskennis over milieuthema’s zoals geluid en luchtkwaliteit? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als adviseur binnen een Omgevingsdienst
  2. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding
  3. Aantoonbare kennis doormiddel van een opleiding of werkervaring met Omgevingswet en milieuwetgeving, benoem waar dit is opgedaan
  4. Aantoonbare werk- of stage- ervaring binnen een overheidsinstelling, bij voorkeur een Omgevingsdienst
  5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het zaaksysteem Mozard, benoem waar dit is opgedaan

Wensen:

  1. Een door de kandidaat zelfgeschreven motivatie, waarom deze passend is op de functie
  2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als adviseur binnen het ruimtelijk domein van een omgevingsdienst
  3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van de integrale milieuadviezen m.b.t. ruimtelijke planprocedures
  4. Aantoonbare werkervaring met het onderhouden van klantcontacten, licht dit duidelijk toe in het cv

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 15-05-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

24 tot 32 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures