Terug naar overzicht

Interim Adviseur Bouwkunde - Onderwijshuisvesting

  • Provincie

    Noord-Brabant

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    WO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Roosendaalseweg 4, Etten-Leur

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Etten-Leur is FlexIntens op zoek naar een Interim Adviseur Bouwkunde - Onderwijshuisvesting voor 36 uur per week.

Interim Adviseur Bouwkunde - Onderwijshuisvesting
Omvang: 36 uur per week
Periode: 10-11-2025 - 10-02-2026 met mogelijkheid tot verlenging

Etten-Leur is een ambitieuze gemeente, die trots is op haar goede voorzieningen en op de culturele en sportieve evenementen. Samen met onze inwoners, ondernemers, onderwijs, organisaties en andere overheden (onze 5 O’s) ontwikkelen we steeds. Ook een goede samenwerking met de regio is kenmerkend voor Etten-Leur. Elke dag zetten onze ruim 300 medewerkers zich met enthousiasme in, om van betekenis te zijn voor Etten-Leur. Dit doen we, zodat onze inwoners en bezoekers op een prettige manier kunnen wonen, werken en ontspannen. En kunnen zeggen: Je vindt het in Etten-Leur.

Bij de Gemeente Etten-Leur heerst er een fijne werksfeer. In veel functies kun je flexibel werken, zowel qua tijd als plek betreft. Zo kun je werk en privé goed op elkaar afstemmen. Het stadskantoor is een inspirerende werkomgeving. Je kiest welke ruimte het beste past bij jou en bij het werk dat je op dat moment (samen) doet. We gaan informeel met elkaar om. Collega’s helpen elkaar graag en de deuren staan altijd open. Dat geldt ook voor de burgemeester, de wethouders en de gemeentesecretaris. Samenwerken, oog voor de omgeving, ondernemend en resultaat staan bij ons centraal.

Het team Gebouwen & Handhaving Leefomgeving is met ingang van 10 november 2025 (voor een periode van drie tot zes maanden) op zoek naar een Interim Adviseur Bouwkunde – Onderwijshuisvesting voor 36 uur per week. In deze rol houd je jezelf bezig met het adviseren, coördineren en begeleiden van bouwkundige projecten binnen het onderwijsdomein. Je voert het IHP (Integraal Huisvestingsplan) uit (van beleid tot realisatie) en bewaakt de voortgang van diverse bouwprojecten. Je bent het eerste aanspreekpunt voor schoolbesturen en zorgt voor een goede regie, samenwerking en afstemming tussen alle betrokken partijen. Je werkt nauw samen met beleidsadviseurs onderwijshuisvesting en schoolbestuurders aan omvangrijke projecten. Krijg jij er energie van hiermee zelfstandig aan de slag te gaan en advies over te geven aan je collega’s en bestuur? Ben jij beleidsmatig sterk onderlegd met een bouwkundige achtergrond en kun je snel schakelen tussen complexe dossiers? Dan is deze tijdelijke functie iets voor jou!

Waar ben je dan zoal mee bezig?
Als Interim Adviseur Bouwkunde – Onderwijshuisvesting ben je verantwoordelijk voor:

Bouwkunde onderwijshuisvesting:

  • De organisatie, registratie en bewaking van nieuwbouw-, renovatie- en uitbreidingsprojecten voor scholen en kind centra van start tot oplevering;
  • Beheren van kleinere projecten zoals tijdelijke huisvesting en noodlokalen;
  • Bouwkundig beheer en onderhoud van de MFA’s;
  • De uitbesteding van groot en klein onderhoud en de begeleiding van de bijbehorende aanbestedingen;
  • Verantwoordelijk voor het uitvoeringsprogramma van het IHP; van beleid tot realisatie;
  • Adviseren van de Beleidsadviseurs Onderwijshuisvesting op bouwkundig gebied;
  • Advies geven met betrekking tot de bouwkundige expertise binnen de beheerstichting van alle schoolbesturen;
  • Verantwoordelijk voor de aansturing van de exploitatie, begroting, jaarrekening, (financiële) administratie, beheer, medegebruik en verhuur van de locaties.

Gemeentelijke vertegenwoordiging schoolbesturen:

  • Eerste aanspreekpunt op het gebied van onderwijshuisvesting/ de beheerstichting voor alle schoolbesturen;
  • Betrekken van schoolbesturen bij projecten en beleidsontwikkelingen;
  • Strategisch onderhandelen over tijdelijke en permanente huisvesting en het opstellen van overeenkomsten, inclusief financiële afhandeling;
  • Voorbereiden en coördineren van overleggen met de schoolbesturen: agendering, inhoudelijke voorbereiding, verslaglegging en opvolging van actiepunten;
  • Zorgen voor snelle en zorgvuldige afhandeling van vragen en het organiseren van regelmatige afstemming overleggen met gebruikers.

Wie ben jij?
Wij zijn op zoek naar een tijdelijke collega die in staat is om snel te schakelen in complexe dossiers, makkelijk de verbinding met collega’s en andere partijen zoekt en zaken voor elkaar weet te krijgen. Je hebt als doel om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en weet hoe je dit doet in een politiek bestuurlijke omgeving. Je bent communicatief sterk, zowel op inhoud als op de relatie. Je bent benaderbaar, collegiaal en geeft gevraagd en ongevraagd advies. Daarnaast heb je bouwkundig en/of installatietechnisch inzicht gekregen uit werkervaring en vanuit een technische/bouwkundige opleiding. Je bent digitaal goed onderlegd en hebt er geen moeite mee een goede administratie van je werk bij te houden.

Je beschikt daarnaast over:

  • Opleiding: Afgeronde relevante opleiding op HBO+ of WO-niveau;
  • Ervaring: Minimaal 3 jaar recente relevante werkervaring binnen de onderwijshuisvesting.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Kandidaat beschikt over een afgeronde relevante HBO+/WO-opleiding
  2. Kandidaat heeft kennis van/ ervaring met verschillende technische/ bouwkundige aspecten binnen de onderwijshuisvesting
  3. Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
  4. Kandidaat heeft ervaring met grootschalige complexe projecten in de onderwijshuisvesting, zoals het bouwen van nieuwe scholen en creëren van tijdelijke scholen
  5. Kandidaat heeft ervaring in de vertegenwoordiging van de gemeente in een beheerstichting met schoolbesturen
  6. Kandidaat heeft ervaring in een soortgelijke functie
  7. Kandidaat beschikt over genoemde competenties
  8. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Je beschikt daarnaast over een afgeronde relevante opleiding op HBO+ of WO-niveau
  2. Je beschikt daarnaast over minimaal 3 jaar recente relevante werkervaring binnen de onderwijshuisvesting

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 05-11-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures