Terug naar overzicht

Interim coördinerend senior Burgerzaken

  • Provincie

    Gelderland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Varsseveldseweg 2, Lichtenvoorde

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Oost Gelre is FlexIntens op zoek naar een Interim coördinerend senior Burgerzaken voor 32 uur per week.

De gemeente Oost Gelre ligt centraal in de Achterhoek. Een gemeente waarin de natuur in combinatie met de stadse en dorpse sfeer centraal staan en waarin het dan ook heerlijk wonen, werken en recreëren is. De gemeente bestaat uit twee grote(re) kernen -Groenlo en Lichtenvoorde- en zes kleine dorpen met in totaal bijna 30.000 inwoners. De gemeente is groen vanwege veel agrarisch gebied, en kent ook economische activiteiten gericht op nieuwe technologie zoals het verduurzamen van energie. Wij kenmerken ons als een evenementengemeente met een rijk verenigingsleven, waardoor onze organisatiekracht groot is. De samenleving in Oost Gelre is actief: maatschappelijk betrokken en ondernemend. Dit zorgt voor een grote sociale samenhang. Wij zijn verder een gemeente die zich extern sterk(er) wil neerzetten. Vanuit eigen kracht zoeken wij de samenwerking met buurgemeenten en andere partners.
 

Opdracht
Als Coördinator Burgerzaken heb je een breed en divers takenpakket. Je bent de schakel tussen de teamleider Dienstverlening en de medewerkers van team Burgerzaken. Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van de Basisregistratie Personen (BRP) en de Burgerlijke Stand (BS). Je werkzaamheden bestaan uit:

  • Adviseren en interpreteren van (inter)nationale wet- en regelgeving in complexe en weinig voorkomende situaties;
  • Zorgdragen voor de uitvoering van de jaarlijkse zelfevaluatie BRP en reisdocumenten;
  • Fungeren als vraagbaak voor collega’s;
  • Team burgerzaken vertegenwoordigen in zowel interne- als (mogelijk) externe overleggen;
  • Deelnemen aan vakinhoudelijke projectengroepen;
  • Tijdelijk contactpersoon BRP voor de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG);
  • Rooster maken en knelpunten bespreken met de teamleden;
  • Beheer en uitwerken van werkprocessen en inrichten iBurgerzaken om efficiënter te werken (Er lopen verschillende projecten die in afwezigheid van de coördinator door moeten gaan);
  • Informeren over ontwikkelingen, beleid, verorderingen, wetswijzigingen (intern via memo’s/ voorstellen);
  • Voorbereiden van werkoverleggen.

De gezochte kandidaat is NIET belast met de organisatie van de verkiezingen TK25 en GR26.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als medewerker Burgerzaken
  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met coördinerende taken binnen het team Burgerzaken
  3. Aantoonbare werkervaring met de software van Pink Roccade (iBurgerzaken)
  4. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Aantoonbare werkervaring met adviseren over (inter)nationale wet- en regelgeving in complexe en weinig binnen, benoem waar dit is opgedaan
  2. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als interim coordinator Burgerzaken 6
  3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de software van Pink Roccade (iBurgerzaken), benoem waar dit is opgedaan
  5. Aantoonbare werkervaring met coachen van medewerkers op toepassing van wet- en regelgeving

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Delegeren
  • Luisteren
  • Tactisch gedrag
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 03-09-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

32 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures