Jurist Grondzaken en Vastgoed
-
Provincie
Gelderland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Ede is FlexIntens op zoek naar een Jurist Grondzaken en Vastgoed voor 20 tot 24 uur per week.Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren en duidelijk te zijn over wat we bieden. Bij onze gemeente leggen we de nadruk op voedsel en gezondheid en werken we met zo’n 1100 collega’s ook aan voldoende woningen, leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling. Wij bewegen mee en kijken vooruit.
Opdrachtomschrijving
De gemeente Ede is op zoek naar een jurist grondzaken en vastgoed voor 20-24 uur per week, met minimaal één tot twee dagen per week op locatie.
Als jurist grondzaken en vastgoed werk je zelfstandig en samen met de andere juristen grondzaken en vastgoed aan juridische vraagstukken binnen grondzaken en vastgoed. Je beoordeelt en maakt overeenkomsten en vertaalt beleidsdoelen naar juridisch houdbare oplossingen. Daarnaast ben je een sparringpartner voor bestuurlijke opdrachtgevers, projectleiders en betrokken afdelingen.
Taken
- Adviseren vanuit een juridisch perspectief over vastgoedtransacties en gebiedsontwikkelingen, in de breedste zin van het woord;
- Opstellen en beoordelen van overeenkomsten op het gebied van gebiedsontwikkelingen en uitgifte van grond en vastgoed, zoals koop-, huur-, erfpacht-, opstalrecht- en anterieure overeenkomsten;
- Adviseren over vragen met betrekking tot het Didam-arrest;
- Juridisch ondersteunen van verwervings- en uitgifteprocessen, tot en met de notariële afwikkeling;
- Onderhandelen met externe partijen, zoals ontwikkelaars en woningbouwverenigingen;
- Signaleren van juridische risico's en waarborgen van juridische kaders binnen projecten.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als jurist grondzaken en vastgoed binnen de decentrale overheid of bij een adviesbureau gericht op het publieke domein
- Aantoonbare ervaring met het geven van juridisch advies op het gebied van grondzaken en vastgoed en het opstellen en beoordelen van grond- en vastgoedcontracten
- Aantoonbare kennis van wet- en regelgeving op het gebied van grondzaken en vastgoed, waaronder het Didam-arrest (duidelijk benoemd in cv of motivatie)
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Persoonlijke motivatie : Waarom ben je geschikt voor deze opdracht? Wat trekt je aan in de inhoud en context? Deze motivatie is door de kandidaat zelf geschreven
- Aantoonbare ervaring met politiek-bestuurlijk gevoelige grondzaken- of vastgoeddossiers
- Samenwerking in multidisciplinaire teams : Beschrijf hoe je samenwerkt met bijvoorbeeld projectleiders of vastgoedadviseurs, en hoe je juridische input integraal inbrengt
Competenties
- Je herkent bestuurlijke en juridische gevoeligheden en adviseert daarin zorgvuldig
- Je communiceert helder over juridische kwesties en geeft overtuigend en begrijpelijk advies
- Je bent zelfstandig, proactief, oplossingsgericht en zoekt afstemming met relevante betrokkenen
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 05-12-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
20 tot 24 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.