Kwaliteitsadviseur Jeugd
-
Provincie
Noord Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor gemeente Amstelveen is FlexIntens op zoek naar een Kwaliteitsadviseur Jeugd voor 32 uur per week.
De afdeling Jeugd & Onderwijs vormt samen met de afdelingen Werk en Inkomen, Sociale Voorzieningen en Sociale Samenleving het Sociaal Domein van de gemeenten Aalsmeer en Amstelveen.
De afdeling bestaat uit de volgende teams:
- Jeugd en Gezin ( aanmeldteam, frontoffice, backoffice en diverse adviesfuncties).
- Jeugdhulpverlening (teams Noord, Zuid en Aalsmeer).
- Jeugdbegeleiding (leerplicht/doorstroompunt, jongerenwerk en straf- en zorgregisseurs).
- Beleid Jeugd en Onderwijs.
Het team Jeugd en Gezin richt zich samen met team Jeugdhulpverlening op de uitvoering van maatregelen die tot doel hebben dat de jeugd gezond en veilig opgroeit in de gezinssituatie, dat de jeugd zich maximaal kan ontwikkelen en dat ouders/opvoeders zelfredzaam en zelfstandig zijn. Het team Jeugd en Gezin bestaat uit 25 medewerkers.
In verband met vertrek van een collega zijn wij op zoek naar een Kwaliteitsadviseur Jeugd. Dit is in beginsel tijdelijk maar er is kans op verlenging en mogelijke in diensttreding.
Opdracht:
De opdracht van Kwaliteitsadviseur bevindt zich op het snijvlak van beleid en uitvoering en is gericht op het signaleren van beleidsontwikkelingen, interne processen en het initiëren van verbeter- en borgingstrajecten. Je implementeert verandertrajecten. Je houdt je bezig met projectmatige opdrachten. Belangrijkste van dit moment is bijdragen aan het betaalbaar houden of krijgen van jeugdhulp. je stuurt op kostenbesparing, door middel van initiatieven richting verwijzers en aanbieders. Je adviseert en acteert op het gebied van procesverbetering en zorgt daarbij voor goede vastlegging, rapportage, opvolging en het up to date houden van deze werkprocessen. Je bent (mede)verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van een audit op de kwaliteit van dossiervoering.
Je bent betrokken bij het implementeren van (regionale) inkoopafspraken, (landelijke) wet- en regelgeving en (management) rapportages. Je vindt het leuk om waar nodig jeugdhulpverleners bij complexe casuïstiek te adviseren, bijvoorbeeld ten aanzien van financiering van hulp, de procedure van een Persoonsgebonden Budget (PGB), bezwaar- en beroepsprocedure en klachtafhandeling. Alles ten behoeve van het bevorderen van resultaatgericht sturen, bijdragen aan kostenbesparing en (meten van) klanttevredenheid.
Je houdt overzicht over wat actueel speelt en een relatie heeft met ons werk binnen J&O en doet voorstellen om de samenwerking met aanpalende domeinen en bijv. het Sociaal team binnen ons eigen domein aan te scherpen of/en te verbeteren.
Je werkt (regelmatig) samen met ICT, Interne Controle, Contractmanagement, Juridische Zaken, Communicatie, Webredactie en landelijke uitvoeringsinstanties, zoals de SVB, DUO en CBS. Daarnaast adviseer en informeer je (on)gevraagd de Teamleiders Jeugd en Onderwijs, Afdelingshoofd Jeugd en Samenleving en overige medewerkers van de afdeling Jeugd en Onderwijs.
De opdracht loopt tot 29 mei 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Minimaal een afgeronde bachelor HBO opleiding, op het gebied van jeugd
- Minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van kwaliteitsverbetering en procesbeschrijvingen, opgedaan in de afgelopen 5 jaar
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor zzp'ers. Geïnteresseerden komen in aanmerking middels een detacheringsconstructie
Wensen:
- Minimaal 2 jaar werkervaring met het sturen op kosten(besparing), opgedaan in de afgelopen 8 jaar
- Minimaal 2 jaar werkervaring binnen de uitvoering van jeugdhulp, opgedaan in de afgelopen 10 jaar
- Minimaal 2 jaar werkervaring binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar
Competenties
- Overtuigingskracht.
- Integraal denkend.
- Positief ingesteld
- Analytisch.
- Zelfstandig én teamplayer.
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 22-05-2025 tot 09:00 uur.
Gewenst aantal uren
32 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: voor elke opdracht is het beheersen van de Nederlandse taal verplicht.