Terug naar overzicht

Kwaliteitsmedewerker Wmo en Jeugdwet

  • Provincie

    Gelderland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Mariënburg 30, Nijmegen

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Nijmegen is FlexIntens op zoek naar een Kwaliteitsmedewerker Wmo en Jeugdwet voor 28 uur per week.


We werken vanuit ons hart, van en voor onze stad. Voor en met de inwoners, instellingen en bedrijven in Nijmegen werken we aan de opgaven die in de stad en haar omgeving spelen. Daarbij is vertrouwen ons vertrekpunt, kiezen we voor contact, doen we gewoon wat nodig is en leren we van wat we doen.

Opdracht
Als kwaliteitsmedewerker werk je voor het Stafbureau van de afdeling Inkomen, Zorg & Leerrecht. Ons Stafbureau zorgt voor optimalisatie van onze interne processen en draagt op die manier bij aan de kwaliteit van dienstverlening aan de mensen die een beroep doen op de voorzieningen in het sociale domein. Als kwaliteitsmedewerker fungeer je als spil tussen beleid en uitvoering: je stelt de uitvoering in staat om het werk zo goed mogelijk te doen en daarbij de inwoner centraal te stellen.

We zijn op zoek naar tijdelijke versterking van het team van kwaliteitsmedewerkers. Inhoudelijk ligt de focus daarbij op de Wmo en Jeugdwet. De uitvoering hiervan is deels belegd bij de gemeente, en deels uitbesteed aan de Buurtteams.

Als kwaliteitsmedewerker faciliteer je de uitvoering door het optimaal inrichten, bewaken en continu verbeteren van processen, het actueel houden van documentatie, het geven van training en instructie, het fungeren als vraagbaak, het toetsen van dossiers en het geven van constructieve feedback. Je weet je weg te vinden in interne en externe verantwoording. Je werkt mee aan een nulmeting en het opstellen van een verbeterplan op basis van de uitkomsten. Je adviseert het management gevraagd en ongevraagd en draagt bij aan de totstandkoming van managementinformatie. In bezwaarzaken treed je op als vertegenwoordiger van het College. Je bent coach voor een nieuwe collega.

Daarnaast lopen er een aantal projecten waaraan je als kwaliteitsmedewerker meewerkt:

  • Doorontwikkeling dienstverlening sociaal domein, onder meer ter voorbereiding van een nieuwe Wmo-applicatie
  • Verbetering informatiehuishouding en datagedreven werken
  • Doorontwikkeling ambtelijk vakmanschap, met name t.a.v. de functie van kwaliteitsmedewerker.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding/ of aantoonbaar hbo bachelor werk- en denk niveau
  2. Aantoonbare recente kennis en ervaring van relevante wet- en regelgeving
  3. Tenminste 5 jaar recente werkervaring in deze functie van Kwaliteitsmedewerker
  4. Aantoonbare ervaring met coaching en het geven van trainingen
  5. Aantoonbaar recente ervaring met het inrichten van kwaliteitscontroleplannen in Kic en het uitvoeren daarvan
  6. Aantoonbare recente ervaring met het behandelen van bezwaarschriften
  7. Aantoonbare kennis van of ervaring met de applicaties/ programma’s Suite, Stipter, Corsa en Schulinck
  8. Je hebt aantoonbare werkervaring op het gebied van kwaliteitszorg binnen het sociaal domein bij een 100.000+ gemeente
  9. Voor deze opdracht is het noodzakelijk dat je 80% op kantoor werkt. Je reisafstand is maximaal 30 kilometer
  10. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Aantoonbare ervaring met coaching van medewerkers binnen het Sociale Domein. Geef twee concrete, maar beknopte voorbeelden
  2. voorbeeld = 20 punten
  3. voorbeelden = 40 punten
  4. Aantoonbare ervaring met het geven van trainingen voor medewerkers binnen het Sociale Domein. Geef twee concrete, maar beknopte voorbeelden
  5. voorbeeld = 20 punten
  6. voorbeelden = 40 punten
  7. Ervaring met het optekenen van werkprocessen in Engage
  8. Nee = 10 punten
  9. Ja = 20 punten

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 06-11-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

28 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures