Terug naar overzicht

Kwartiermaker omgevingswet – commissie omgevingskwaliteit

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Stadsplateau 1, Utrecht

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Kwartiermaker omgevingswet – commissie omgevingskwaliteit voor 16 tot 24 uur per week.

Korte beschrijving

Speelveld Utrecht heeft jou nodig! De opdracht behelst het onderzoeken wat de gevolgen zijn van de invoering Omgevingswet voor het Bureau Commissie Omgevingskwaliteit (BCOU). De opgave betreft het in beeld brengen van de consequenties van de invoering van de Wet voor de inhoudelijke werkwijze en voor de capaciteit van het team.

Opdrachtomschrijving

Analyse
  • Een korte beschrijving van de huidige situatie en werkwijzen (bezetting, taken en interne relaties (stedenbouw/erfgoed/VTH)).
  • Een quick scan van de organisatie/bezetting van secretariaten in andere grote steden door middel van telefonische en schriftelijke vragen.
  • Interviews binnen de gemeente Utrecht met de medewerkers van het secretariaat, de voorzitter en secretaris van de commissie, directeuren (of afdelingshoofden/teammanagers) Ruimte en VTH (ophalen van ervaringen).
Advies

Opstellen advies m.b.t. de bezetting van het secretariaat van de commissie (kwantiteit en kwaliteit). Hierbij wordt ingegaan op 2 scenario’s: situatie nu en op langere termijn (5 jaar). Het advies betreft de doorontwikkeling van het Bureau in relatie tot de Omgevingswet, de verbrede commissie en de relatie met Vergunningen (VTH, toekomstperspectief). Hierin worden de aanbevelingen van de commissie zoals opgenomen in het jaarverslag 2023-2024 betrokken en ook wordt de samenwerking/rolverdeling met de Kwaliteitsteams en Supervisoren meegenomen.

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht

Deze opdracht kan worden afgerond als het advies met scenario’s is afgestemd en opgeleverd middels een adviesrapport.

Jij hebt:

  • Minimaal een HBO opleiding;
  • Minimaal 8 jaar werkervaring binnen het Ruimtelijk domein met brede ervaring op de vakgebieden, erfgoed, architectuur en ruimtelijke ordening;
  • Ervaring met het functioneren van een welstands- of monumentencommissie;
  • Minimaal 5-10 jaar ervaring in advisering op organisatie ontwikkelingsvraagstukken binnen het Ruimtelijk domein.

Diversiteit en inclusie

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Minimaal een HBO opleiding
  2. Minimaal 8 jaar werkervaring binnen het Ruimtelijk domein met brede ervaring op de vakgebieden, erfgoed, architectuur en ruimtelijke ordening
  3. Ervaring met het functioneren van een welstands- of monumentencommissie
  4. Minimaal 5-10 jaar ervaring in advisering op organisatie ontwikkelingsvraagstukken binnen het Ruimtelijk domein

Wensen:

  1. Beschrijf je ervaring op organisatie advieswerk binnen het Ruimtelijk domein
  2. Beschrijf welke rol je in het verleden vervuld hebt in een welstands- of monumentencommissie

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 30-06-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

16 tot 24 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures