Terug naar overzicht

Lead consultant verander management

  • Provincie

    Overijssel

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Stephanuspark 1, Hardenberg

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Hardenberg is FlexIntens op zoek naar een Lead consultant verander management voor 16 tot 24 uur per week.

De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Opdracht Achtergrond

Voor het project Digitaal Samenwerken zijn wij op zoek naar een Lead Consultant Verandermanagement die ons gaat helpen bij het vormgeven van een passende veranderaanpak om de medewerkers optimaal gebruik te laten maken van de op te leveren producten/diensten uit dit project.

Eén van de doelstellingen van het project is om het samenwerkingsplatform, gebaseerd op Microsoft365 diensten, breder en efficiënter voor de organisatie in te zetten. Het is de bedoeling dat gebruikers het platform intensiever gaan gebruiken en de voordelen hiervan beter gaan benutten.

Een andere doelstelling van het project is de transformatie naar een moderne en veilige, cloud georiënteerde, werkplek met verschillende typen werkplek oplossingen.

De opdracht

Iedere medewerker die gebruik maakt van de gemeentelijke ICT-omgeving, zal n.a.v. dit project worden geconfronteerd met een andere werkwijze. M.n. op het gebied van document beheersing.

De opdracht is de medewerkers hier zo goed mogelijk op voor te bereiden en te begeleiden in de verandering. De medewerker staat hierin centraal.

De resultaten

  • Als Consultant Verander Management formuleer je de veranderstrategie om medewerkers optimaal gebruik te laten maken van de opgeleverde producten/diensten uit dit project;
  • Bouwt mee aan een geïntegreerde veranderaanpak voor meerdere IT projecten en adviseert de andere IT projecten bij het opzetten van een veranderaanpak;
  • Voor ieder product/dienst die een verandering in de werkwijze voor de medewerker tot gevolg heeft, definieer je de veranderaanpak;
  • Je adviseert over de te produceren adoptiemiddelen en benodigde interventies;
  • Je formuleert een aanpak voor een gefaseerde uitrol van de benodigde veranderingen;
  • Je begeleidt ambassadeurs, verkenners en medewerkers om de adoptie van de veranderingen succesvol te laten verlopen;
  • Je implementeert een methode waarmee het succes van de adoptie meetbaar en inzichtelijk wordt;
  • Je stelt i.s.m. afdeling communicatie communicatieberichten op i.r.t. het adoptie en verander traject;
  • Monitoren van de voortgang van de veranderinitiatieven en waar nodig bijsturen om de beoogde resultaten te behalen;
  • Stakeholder management met de opdrachtgevers.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo bachelor niveau
  2. Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift (toetsing vind in een eventueel gesprek plaats)
  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met adoptie- en verandertrajecten i.r.t. ICT-implementaties

Wensen:

  1. Per maandag 2 juni 2025 beschikbaar voor 16 – 24 uur per week voor de duur van de opdracht, inclusief verlengingen (het exacte aantal uren is in overleg naar behoefte)
  2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met adoptie- en verandertrajecten i.r.t. ICT-implementaties bij een 50.000+ gemeente
  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met document beheersing en MS365 adoptie- en verandertraject
  4. Aantoonbare werkervaring met adoptie- en verandertrajecten binnen een organisatie met 600 + medewerkers
  5. Aantoonbare kennis van de ' PROSCI Certified Change Practitioner’, blijkend uit een afgeronde cursus of opleiding
  6. Aantoonbare werkervaring met de ‘Design Thinking’ methodologie

Competenties

  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en goede contactuele eigenschappen
  • Je bent organisatie sensitief
  • Innovatieve en creatieve denkwijze
  • Empathisch vermogen
  • Je beschikt over een goede balans tussen flexibiliteit en standvastigheid
  • Een goed analytisch en probleemoplossend vermogen is van groot belang, naast accuratesse, doorzettingsvermogen en resultaatgerichtheid

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 21-05-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

16 tot 24 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures