Terug naar overzicht

Medewerker Burgerzaken

  • Provincie

    Gelderland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    MBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Marktstraat 1, Borculo

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Berkelland is FlexIntens op zoek naar een Medewerker Burgerzaken voor 16 uur per week.

Berkelland is groen. De grote en kleinere dorpskernen zijn omringd door een landelijke omgeving, veel buitengebieden en uitgestrekte weilanden. Hier kun je fijn wonen. Maar ook fijn werken! Je krijgt veel vrijheid, kan jezelf volop ontwikkelen, maakt maatschappelijke impact én werkt samen met nuchtere en gezellige collega’s. Natuurlijk, ook voor de innerlijke mens zorgen we goed; je kunt zo aanschuiven in ons bedrijfsrestaurant. Wat wil je nog meer?

Bij ons ervaar je ruimte

  • Bij ons maak je maatschappelijke impact. Jouw werk doet ertoe. Je zorgt voor inwoners en ondernemers, voor de natuur, voor de omgeving.
  • Je krijgt veel vrijheid. wij geloven er namelijk in dat je alleen het beste uit jezelf kunt halen als je privé- en werkleven in balans zijn.
  • Wij geloven in eigenaarschap, hier heb je écht zelf de regie. Dat maakt iedere functie nog leuker!
  • Even rustig bellen in een belcel of focusruimte, of juist samen met een team bij elkaar zitten: we zorgen voor een fijne werkplek.
  • Betrokken, behulpzaam én bescheiden: dat zijn de mensen die bij ons werken. Je voelt meteen de informele werksfeer en er is altijd tijd voor gezelligheid.



Opdracht
Doel van de opdracht:
De medewerker ondersteunt gedurende deze periode bij diverse werkzaamheden binnen Burgerzaken, met een nadruk op het verkiezingsproces, het BRP-beleid en algemene taken binnen het team.

Werkzaamheden:

  1. Ondersteuning verkiezingsproces
    Assisteren bij de voorbereiding en uitvoering van het project rondom verkiezingen. Dit omvat onder andere het verzamelen van informatie, het coördineren van deelprocessen, het bewaken van deadlines en het ondersteunen bij communicatie en logistiek.
  2. Bijdrage aan BRP-beleid
    Ondersteunen bij het op orde brengen van het beleid rondom de Basisregistratie Personen (BRP), bijvoorbeeld door het uitvoeren van voorbereidende werkzaamheden, het verzamelen van relevante documentatie en het bijdragen aan het actualiseren van interne richtlijnen.
  3. Algemene ondersteuning Burgerzaken
    Meewerken aan de dagelijkse en projectmatige werkzaamheden binnen Burgerzaken, waaronder administratieve taken, klantcontact, en bijdragen aan verbeterinitiatieven zoals digitalisering en procesoptimalisatie.

Resultaat:
Aan het einde van de opdracht is er aantoonbare ondersteuning geleverd aan het verkiezingsproject en het BRP-beleid, en is er een actieve bijdrage geleverd aan de continuïteit en verbetering van de dienstverlening binnen Burgerzaken.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als medewerker burgerzaken/publiekszaken
  3. Aantoonbare afgeronde relevante cursussen voor een medewerker burgerzaken
  4. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker burgerzaken/publiekszaken
  2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Key2Betalen
  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met iBurgerzaken

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Klantgericht
  • Luisteren
  • Doorzettingsvermogen
  • Tactisch gedrag
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Assertiviteit; Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 18-09-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

16 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures