Terug naar overzicht

Medewerker Ruimtelijke Ontwikkeling

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Stationsweg 18, Baarn

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Baarn is FlexIntens op zoek naar een Medewerker Ruimtelijke Ontwikkeling voor 32 uur per week.

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: Samenwerken, verbindend en duidelijk.

Opdracht
Wegens uitval van collega’s ontstaat er tijdelijk een capaciteitsvraagstuk voor een medewerker beleidsontwikkeling ruimtelijke ontwikkeling in het team. Als beleidsmedewerker ruimtelijke ontwikkeling zorg je voor het uitvoeren van werkzaamheden op het terrein van de ruimtelijke ontwikkeling en ordening. Je beoordeelt ruimtelijke plannen (en afwijkingen) op haalbaarheid en wenselijkheid. Je werkt mee aan het opstellen van ‘opa’s’, ‘bopa’s’ en bestuurlijke besluitvorming. Je voert overleg met indieners van bouwplannen en omwonenden, stelt ruimtelijk beleid op en ondersteunt collega’s op stedenbouwkundig gebied. Je zorgt voor de benodigde besluitvorming in het college of de gemeenteraad, bereidt dit voor en adviseert de wethouder en het college hierover.

De functie bestaat uit de volgende werkzaamheden:

  1. Beleidsontwikkeling op het gebied van ruimtelijke ordening;
  2. Planologische beoordeling van principeverzoeken en andere ruimtelijke plannen;
  3. Communicatie met initiatiefnemers, omwonenden en andere belanghebbenden;
  4. Coördineren van adviezen van andere beleidsvelden bij ruimtelijke ontwikkelingen;
  5. Integrale advisering van het bestuur over ruimtelijke ontwikkelingen;

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker ruimtelijke ontwikkeling
  3. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van RO / planologie
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker ruimtelijke ontwikkeling binneneen gemeente
  3. Aantoonbaar beschikbaar per 1 november 2025
  4. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken
  5. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur)

Competenties

  • Je realiseert je dat je onderdeel bent van en medeverantwoordelijk voor de organisatie
  • Je staat voor wie je bent en voor wat je doet
  • Je blijft doelmatig handelen door je eigen gedragsstijl aan te passen aan veranderende omstandigheden
  • Binnen randvoorwaarden kom je in samenspraak met belanghebbenden tot gedragen resultaat
  • Je onderkent en speelt in op signalen binnen de politieke en maatschappelijke verhoudingen
  • Je beschikt over een goed ontwikkelde politieke en bestuurlijke sensitiviteit
  • Je wisselt formeel en informeel informatie uit en je gaat vindingrijk en/of vernieuwend om met situaties

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 14-10-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

32 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures