Modern Servicemanager Dataplatform
-
Provincie
Noord Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Amsterdam is FlexIntens op zoek naar een Modern Servicemanager Dataplatform voor 32 tot 36 uur per week.Opdrachtomschrijving
Voor het Dataplatform Regieteam van de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een ervaren professionele servicemanager die een sleutelrol speelt in de ontwikkeling, implementatie en borging van het gemeentelijk Dataplatform.
Werkzaamheden
Als servicemanager van het Dataplatform ben je verantwoordelijk voor:
- De levering en verdere ontwikkeling van Dataplatform-diensten, conform overeengekomen afspraken en servicelevels (o.a. beschikbaarheid, security, privacy, architectuur, servicemanagement);
- Het ontwikkelen en publiceren van een professionele producten- en dienstencatalogus;
- Het borgen van de dienstverlening van het dataplatform aan haar klanten binnen de stedelijke kaders;
- Een excellente onboarding en ondersteuning van datateams op het platform, waarbij kwaliteit, snelheid en klanttevredenheid de belangrijkste KPI’s zijn;
- Het ontwikkelen van een tactische visie over de bijdrage van het Dataplatform aan de bredere organisatieontwikkeling van de stad;
- Het bijdragen en afstemmen van een heldere roadmap en backlog, in nauwe samenwerking met stakeholders;
- Het faciliteren van nauwe samenwerking met interne stakeholders, strategische externe partners en andere relevante partijen.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Het Dataplatform Regieteam ondersteunt de implementatie van de gemeentelijke datavisie en -organisatie. Dit team is opgezet om nieuwe expertise en standaarden door te ontwikkelen binnen de gemeente. Wij nemen verantwoordelijkheid voor het beheer en de (door)ontwikkeling van een innovatief Dataplatform en begeleiden de organisatie bij de transitie hiernaartoe.
Het team bestaat uit experts die kennis delen binnen de organisatie en best practices verspreiden. Zij zijn verantwoordelijk voor het definiëren van de roadmap, risicomanagement (incl. security en privacy), standaarden en architectuur. Daar toets het team ook op, zodat het dataplatform en haar klanten voldoen aan relevante wet en regelgeving.
We werken volgens agile/SAFe-principes en in nauwe samenwerking met andere platformen, zoals het Cloudplatform.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met moderne platformen/infrastructuren, zoals data- of cloudplatformen
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 6 jaar aantoonbare kennis van een servicemanagementframework, bij voorkeur ITIL v4 toepasbaar binnen een agile werkwijze
- De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het opstellen van interne SLA's en OLA's
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen en beheren van een producten- en dienstencatalogus
- De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een WO werk- en denkniveau
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring met het optimaliseren en implementeren van servicemanagementprocessen
- De aangeboden kandidaat is gecertificeerd in een servicemanagementframework, zoals ITIL v4, toepasbaar binnen een agile werkomgeving
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het werken in een overheidsinstantie
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar kennis van relevante wet en regelgeving zoals de BIO en de AVG
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met het toepassen van (Scaled) Agile-methoden ter bevordingen van zelforganisatie binnen teams. Denk aan deelname of organisatie aan PI planningen, roadmaps en system demo's
Competenties
- Omgevingsbewustzijn [Expert niveau]
- Samenwerken [Expert niveau]
- Relatiebeheer [Expert niveau]
- Initiatief [Expert niveau]
- Resultaatgerichtheid [Expert niveau]
- Overtuigingskracht [Expert niveau]
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 26-05-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
32 tot 36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.