Portfoliomanager Gebiedspool Stadsdeel Nieuw-West
-
Provincie
Noord Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Amsterdam is FlexIntens op zoek naar een Portfoliomanager Gebiedspool Stadsdeel Nieuw-West voor 32 uur per week.Opdrachtomschrijving
Als Portfoliomanager Opdrachten Nieuw-West ondersteun je de opdrachtgevers op strategisch niveau - zowel financieel als procesmatig en inhoudelijk - bij het beheren van de portfolio van projectopdrachten NW (o.a. gefinancierd vanuit het Ambtelijk Opdrachtgeversbudget (hierna AOB). Tegelijkertijd ben je de bewaker van het AOB-budget.
Werkzaamheden
- Secretarisschap van het opdrachtgeversoverleg;
- Strategisch en tactische sparringpartner voor gebiedspoolmanager en Teammanager GPMO;
- Controle juiste budgettering van het AOB-budget;
- Inrichten en onderhouden van een projectvoortgangssysteem, inclusief rapportages;
- Inhoud geven aan raming, financiering, monitoring en afrekening proceskosten. Daarnaast zorgen voor de doorvoering in de P&C-cyclus van het stadsdeel en afstemming daarover met de directies;
- Faciliteren en aansturen van de projectmanagers met betrekking tot de bovenstaande taken (projectniveau);
- Faciliteren van de opdrachtgevers met betrekking tot de bovenstaande taken (portfolioniveau).
In overleg met een andere collega zal je onderstaande werkzaamheden verrichten:
- Troubleshooting (financieel) systeemtechnische problemen;
- Deelname aan een ICT-werkgroep ter verbetering van het Digitale Werkplannen Systeem;
- Controleren (op juistheid informatie) van betreffende Interne verrekeningen en memoriaalboekingen
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring met (gemeentelijke) begroting en bedrijfsvoering
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar ervaring op het gebied van portfoliomanagement en projecten op het gebied van fysiek, ruimtelijk & sociaal
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring met IT programma's (project-informatiesystemen en natuurlijk MS Office)
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring met de systematiek van de grondexploitaties (GREX-en) of de bereidheid om zich hierin te verdiepen
- De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende afgeronde opleiding op minimaal WO-niveau (Bedrijfskunde, Financiën, Economie, Informatiemanagement of vergelijkbaar).
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie of andere overheidsinstelling
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare en relevante ervaring binnen de Gemeente Amsterdam
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare en relevante ervaring binnen een Stadsdeel
Competenties
- Analytisch vermogen: Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten
- Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie
- Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team
- Relatiebeheer: Bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze
- Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is
- Initiatief: Onderneemt zelfstandig actie. Signaleert kansen en zet deze om in verbeterings- en vernieuwingsacties, die bijdragen aan betere organisatieprestaties
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 03-12-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
32 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.