Terug naar overzicht

Proces Manager

  • Provincie

    Gelderland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Hofstraat 110, Apeldoorn

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Kadaster is FlexIntens op zoek naar een Proces Manager voor 32 tot 40 uur per week.


Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.




Opdrachtomschrijving

Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.

Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken.

Omschrijving waarbinnen de inhuurkracht komt te werken
De afdeling Proces Management binnen de Directie (IT) BOI (Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie) is opzoek naar een breed inzetbare Proces Manager. Je komt te werken in een Hybride SIAM-team, het Hybride SIAM-team bestaat uit Kadaster eigen medewerkers en medewerkers welke worden ingehuurd/zijn gecontracteerd als externe-SIAM leverancier.

Jouw meerwaarde als Proces Manager
Het Kadaster zit midden in een transitie van een ingrijpende verandering waarbij een groot deel van de infradiensten opnieuw aanbesteed is, alsmede de samenwerking met onze externe-SIAM leverancier. We implementeren SIAM binnen het Kadaster te samen met al onze bestaande operationele werkzaamheden. Als Proces Manager kom je te werken in het Hybride SIAM-team van het Kadaster binnen de Directie BOI (Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie).
Je bent hierbij verantwoordelijk voor het aansturen van meerdere externe IT leveranciers voor levering van gecontracteerde diensten. Je onderhoudt contacten met onze interne klanten binnen de Directies BOI, ODR en DGV (waaronder meer dan vijftig DevOps teams, de Productmanagers en Product Owners). Concreet: je opereert op operationeel/tactisch niveau, waar nodig adviseer je op strategisch niveau.

Je bent inzetbaar op verschillende werkzaamheden (ITSM, Incident, Change, Problem, Config enz.) binnen het Hybride SIAM-team.

Tevens ben je instaat om business wensen te vertalen naar oplossing binnen het SIAM-huis. Ook de aandachtsgebieden van: People, Process en Technology kent voor jouw geen geheimen. Je beschikt dan ook over M-shapped profiel, en bent hierdoor flexibel inzetbaar op deze verschillende rollen binnen SIAM-huis. Een rol als Service Level Management, of Proces Lead maakt je werk afwisselend. Je werkt samen met verschillende grote IT leveranciers en met de interne IT-organisatie om wensen van onze interne klanten te vertalen naar goede oplossingen die passen in de IT-strategie. Je werkt hierbij nauw samen met de verschillende stakeholders in je werkveld. Je werkt nauw samen met het interne Enterprise Service Management team, welke onze ServiceNow tool beheer en onderhoud. Je bent instaat om de gemaakt afspraken over processen of werkafspraken in de vorm van kennissessies/workshops te delen met de organisatie.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • SIAM;
  • ServiceNow;
  • ITIL;
  • CSDM;
  • Scrum/Kanban;
  • BlueDolphin;
  • M365/SharePoint.

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Je onderhoudt klant- en leveranciersrelaties, waarbij je primair fungeert als aanspreekpunt voor ‘jouw’ ICT-leveranciers;
  • Je onderhoudt een goede relatie met interne stakeholder (de Interne Service Providers);
  • Je draagt zorg voor het identificeren, formuleren, afstemmen en vastleggen van dienstverlening;
  • Je ontwerpt processen en implementeert deze;
  • Je doet verbetervoorstellen en rapporteert hierover;
  • Je participeert in projectgroepen en bent in staat tijdig in te spelen op de huidige en toekomstige verwachtingen en technische mogelijkheden;
  • Je presenteert de bereikte resultaten, doorgevoerde verbeteringen en nieuwe inzichten.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Let op: motiveer (kort) in het CV per knock-outcriterium hoe u hieraan voldoet. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd
  2. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift
  3. Afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur IT gerelateerd of IT en Business
  4. Minimaal 7 jaar ervaring in een vergelijkbare (IT Servicemanagement, IT Procesmanagement) functies
  5. ITIL 4 Foundationgecertificeerd
  6. ServiceNow-ervaring min. 5 jaar (input voor processen, dashboards en rapportages)
  7. Kennis van (aantoonbaar via verrichte werkzaamheden in de afgelopen 5 jaar): Het onderhouden van leverancierscontacten
  8. Bedrijfsmatig inzicht en in staat tot een ketenbrede manier van werken en denken
  9. Kennis van- en aantoonbare ervaring (minimaal 5 jaar) met Agile werkwijze, met name Scrum en Kanban
  10. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (CV en motivatie zelf geschreven door de kandidaat)

Competenties

  • Teamspeler
  • Resultaatgericht
  • Helicopterview
  • Adviesvaardigheid
  • Overtuigingskracht
  • Beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in oplossingen zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
  • Kwaliteitsgericht
  • Klantgericht
  • Proactief en initiatiefrijk. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend
  • Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 24-09-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

32 tot 40 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures