Procesmanager SRBT-woontafel
-
Provincie
Noord-Brabant
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Breda is FlexIntens op zoek naar een Procesmanager SRBT-woontafel voor 24 uur per week.Procesmanager SRBT-woontafel
24 uur | Breda | Wonen | Salarisschaal 12
Aanpakker met hart voor wonen in de regio
Betrokken en ervaren procesmanager, die houdt van doorpakken.
Wonen & de regio
De Stedelijke Regio Breda - Tilburg (SRBT) is een samenwerkingsverband van negentien gemeenten, vier waterschappen en de provincie Brabant. De SRBT werkt samen met corporaties en marktpartijen aan het realiseren van de ambities van de Woondeal en de Woontafel.
De woontafel van de SRBT werkt samen met gemeenten, provincie, corporaties en marktpartijen aan het realiseren van de ambities van de Woondeal. Deze afspraken gaan over (het versnellen van) woningbouw, betaalbaarheid, huisvesting van aandachtgroepen, duurzaamheid en leefbaarheid. Voor deze samenwerking zoeken wij een ervaren Procesmanager, die zich richt op het maken en bewaken van afspraken over wonen in de regio.
Jouw karakter maakt de SRBT-regio
Wat ga je doen?
Als procesmanager SRBT-woondeal ben je de spil in het proces van afstemming en besluitvorming. Je zorgt dat alle betrokken partijen – gemeenten, provincie, corporaties en marktpartijen – op één lijn komen en dat afspraken helder, haalbaar en gedragen zijn. Je:
- Organiseert en faciliteert bestuurlijke overleggen aan de Woontafel.
- Zorgt voor het vertalen van regionale woonopgaven naar concrete bestuursopdrachten en afspraken.
- Bewaakt de voortgang van bestuursopdrachten en gemaakte afspraken en rapporteert hierover.
- Creëert draagvlak en stimuleert samenwerking tussen partijen. Je bent een verbinder en procesbewaker: je initieert, motiveert en zorgt dat afspraken niet alleen worden gemaakt, maar ook worden nagekomen.
Wat neem je mee?
- Aantoonbaar proces- en projectleiderschap met sterke verbindende kwaliteiten van ten minste vijf jaar op het gebied van Wonen/regionale samenwerking.
- Daarnaast beschikt de kandidaat over de volgende eigenschappen:
- Netwerker & verbinder
- Goede bestuurlijke antenne
- Oog voor belangen provincie/gemeenten en corporaties en Rijk
- Verwacht capaciteitsbeslag
Wat neem je mee?
- Minimaal hbo+ werk- en denkniveau.
- Ruime ervaring met procesmanagement en bestuurlijke samenwerking.
- Aantoonbare kennis van het speelveld Wonen, zowel de maatschappelijke opgaven als de beleids- en wetsontwikkelingen op landelijk, provinciaal en lokaal niveau.
- Sterke communicatieve vaardigheden en een verbindende houding.
- Bewezen gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
Waar jij en je collega’s het verschil maken
Je bent werkzaam voor de SRBT-regio. Samen met collega’s van gemeenten en corporaties binnen de SRBT-regio, maar ook met Rijk en de provincie zorg je ervoor dat belangrijke ambities uit de Woondeal en de daaraan gekoppelde bestuursopdrachten ook daadwerkelijk gerealiseerd worden. Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie ten aanzien van de monitoring en naleving van de gemaakte afspraken.
Jouw aanstelling verloopt via de gemeente Breda, maar je bent werkzaam voor de gehele regio. In jouw rol wordt je het ambtelijk boegbeeld van de SRBT Woontafel.
Werken voor de SRBT-regio. Dat geeft meer dan voldoening.
- Werken aan één van de grootste opgaven van Nederland.
- Een dynamisch regionaal netwerk, waarin je écht impact en het verschil maakt.
- Hybride werken en een goede werk-privébalans.
Breda brengt het samen
Bij Gemeente Breda vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. We moedigen je aan om jezelf te laten zien, je ideeën te delen en voor jezelf op te komen. In onze organisatie is er begrip en aandacht voor iedereen. Iedere collega brengt iets unieks mee. Jouw kennis, ervaring en persoonlijkheid maken het verschil; voor jezelf, je team én de stad.
Breda is de tiende stad van Nederland, met grote maatschappelijke opgaven. Hier is veel te doen én je mag hier veel doen. We pakken die opgaven samen aan. Dan doen we met lef, betrokkenheid en een scherp oog voor resultaat.
Je krijgt de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen en het initiatief te pakken. Gemeente Breda brengt het samen. Dus stop alles wat je bent in alles wat je doet en help zo jezelf én onze stad vooruit.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis
- De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van ruimtelijke ordening, politicologie of bestuurskunde
- De kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring als procesbegeleider of coördinator, gericht op het vakgebied RO/Wonen/regionale samenwerking
- Uw kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met bovenstaande in de context van regionale samenwerking, het netwerk of een procesmatige rol bekleden (in verband met de SRBT-woondeal samenwerking en de uitwerking daarvan)
- In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.
Wensen:
- Uw kandidaat heeft aantoonbaar proces- en projectleiderschap met sterke verbindende kwaliteiten van ten minste vijf jaar op het gebied van Wonen/ regionale samenwerking
- Uw kandidaat heeft kennis van de ontwikkelingen op het gebied van Wonen, zowel de maatschappelijke opgaven als de beleids- en wetsontwikkelingen op landelijke, provinciale en lokale niveaus
Competenties
- o Netwerker & verbinder
- o Goede politieke antenne
- o Oog voor belangen provincie/ gemeenten en corporaties en Rijk
- De datum 9 januari 2026 is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 25-12-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
24 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.