Programmamanager organisatie en bedrijfsvoering
-
Provincie
Utrecht
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Regionale backoffice Lekstroom is FlexIntens op zoek naar een Programmamanager organisatie en bedrijfsvoering voor 24 tot 36 uur per week.Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) is de uitvoeringsorganisatie voor werk, inkomen en schuldhulpverlening voor de gemeenten Houten, IJsselstein, Lopik en Nieuwegein. Vanuit het Stadshuis in Nieuwegein en deels ook op locatie werken we met ruim 200 mensen aan het gericht vooruit helpen van onze klanten. Wij bieden inkomensondersteuning en verstrekken uitkeringen waar nodig. Ook stimuleren we mensen om naar vermogen mee te doen in de maatschappij. Bij WIL werken we vanuit een mensgerichte aanpak. Waar mogelijk passen we maatwerk toe binnen de geldende wet- en regelgeving.
De context
De run en change bij WIL vragen tijdelijk om versterking op managementniveau, zeker in het licht van een aantal verschuivingen in het management. De directeur en huidige managers vragen om een rechterhand die met name intern (op organisatie en bedrijfsvoering) lopende zaken en portefeuilles op kan pakken. Hierdoor ontstaat bij de collega-managers ruimte om zich nadrukkelijker te focussen op de eigen afdeling en in het geval van de directeur op buiten, de dienstverlening en koers van WIL en de portefeuille werkgeverschap.
Opdracht
De opdracht is drieledig en gericht op:
- Het managen (= doorontwikkelen en op orde houden) van een aantal portefeuilles en organisatievraagstukken als WIL in control, de P&C-cyclus (niet op inhoud, wel op planning en organisatie), de tijdelijke managementstructuur, het MT (voorzitten, voorbereiding en agendering), de verandering van de managementstructuur, onze huisvesting en daarmee samenhangende thema's zoals ARBO/BHV/AIT.
- Het programmamanagement van de ontwikkelagenda van WIL 2026-2028.
- Eventueel de rol van leidinggevende naar één of enkele teams van de afdeling Bedrijfsvoering.
In onderling overleg kunnen we e.e.a. bijstellen en finetunen.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met verandermanagement
- Minimaal 2 jaar werkervaring als manager/leidinggevende/coach
- Aantoonbare managementervaring met interne bedrijfsvoering en organisatievraagstukken,
Competenties
- Pragmatisch
- Teamspeler/verbindend
- Daadkrachtig
- Communicatie sterk
- Gestructureerd
- Mensgericht
- Resultaatgericht
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 17-06-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
24 tot 36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.