Projectleider Civiele Techniek
-
Provincie
Overijssel
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de gemeente Haaksbergen is FlexIntens op zoek naar een Projectleider Civiele Techniek voor 16 tot 24 uur per week.Bij de gemeente Haaksbergen werken ongeveer 180 medewerkers. Samen met inwoners, verenigingen, maatschappelijke organisaties en ondernemers werken we aan een samenleving die past bij onze gemeente. Dat doen we met een Toekomstvisie als vergezicht en aan de hand van een Verbeterprogramma. We hebben de komende jaren drie belangrijke prioriteiten. We willen de organisatie versterken, de financiën op orde krijgen en de relatie met de gemeenschap verbeteren. Dat is hard werken. Elke dag weer. De samenleving vraagt veel van ons. Inwoners willen meer dan ooit meepraten. Dat gesprek willen wij graag aangaan, omdat de beste plannen samen met inwoners tot stand komen. Help jij meebouwen aan onze relatie met onze gemeenschap?
Missie
“We maken ons sterk voor een fijn en veilig Haaksbergen, waar inwoners prettig kunnen leven, ondernemers zich kunnen ontwikkelen en bezoekers kunnen genieten. Daarvoor hebben we elkaar nodig, want we geloven in de kracht van samen.”
Visie
“In Haaksbergen werken we samen. Voor elkaar en met elkaar. Want noaberschap zit in al onze vezels. We bouwen aan een vitale organisatie die soepel kan inspelen op de steeds veranderen uitdagingen. De gemeenschap kan op ons rekenen. Daar gaan we voor!”
Opdrachtomschrijving: Projectleider Civiele Techniek – Vervanging Verkeersbrug
Projectcontext
Voor de vervanging van een bestaande verkeersbrug in Haaksbergen zijn wij op zoek naar een ervaren projectleider civiele techniek. De vervanging vindt plaats binnen een bouwteamconstructie, waarbij de opdrachtgever en opdrachtnemer intensief samenwerken om tot een haalbaar, duurzaam en kostenefficiënte realisatie te komen.
De brug is een belangrijke verkeersader en dient te voldoen aan actuele eisen op het gebied van verkeersveiligheid, duurzaamheid, bereikbaarheid en toekomstbestendigheid.
Doel van de opdracht
De projectleider is verantwoordelijk voor de begeleiding en sturing van het project binnen de realisatie. Je vertegenwoordigt de gemeente Haaksbergen in het bouwteam en zorgt voor een effectieve samenwerking tussen alle betrokken partijen (Rijkswaterstaat, Provincie Overijssel, Aannemer, interne stakeholders en overige projectbetrokkenen).
Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden
- Vertegenwoordigen van de opdrachtgever binnen het bouwteam.
- Aansturen van het realisatieproces in nauwe samenwerking met de aannemer en overige partners.
- Coördineren van interne en externe stakeholders (zoals beheer, verkeersafdeling, omgevingsmanagement).
- Toezien op het behalen van projectdoelstellingen (tijd, geld, kwaliteit, veiligheid en duurzaamheid).
- Zorgdragen voor risico-, contract- en planningsmanagement.
- Bewaken van de scope, budgetten en voortgangsrapportages.
- Verzorgen van besluitvormingstrajecten binnen de organisatie.
- Begeleiden van de overgang van ontwerp naar uitvoering en eventueel de nazorgfase.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Een afgeronde opleiding op hbo-bachelor niveau in de richting van civiele techniek
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider in civieltechnische infrastructurele projecten, ook in opdracht van gemeente
- Aantoonbare werkervaring met bouwteamtrajecten en contractvormen zoals UAV-gc
Wensen:
- Minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring als projectleider in civieltechnische infrastructurele projecten.
- Aantoonbare kennis van actuele wet- en regelgeving op het gebied van infrastructuur, veiligheid en duurzaamheid
Competenties
- Proactief
- verbindend
- resultaatgericht
- Sterke communicatieve vaardigheden
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 26-06-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
16 tot 24 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.