Terug naar overzicht

Projectleider Digitale Innovatie

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Stadsplateau 1, Utrecht

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Projectleider Digitale Innovatie voor 12 tot 24 uur per week.

Korte beschrijving speelveld Utrecht heeft jou nodig! Bij de afdeling Volksgezondheid (VG) van de gemeente Utrecht ontwikkelen wij het Utrechtse Gezondheidsbeleid samen met verschillende partners in de stad om te bereiken dat Utrechters zich gezond voelen, gezond zijn en gezond blijven. Het gaat om een tweetal projecten, waarvoor een business case is opgesteld. Deze hebben allen als doel m.i.v. 2026 een besparing voor de uitvoering van de Jeugdgezondheidszorg op te leveren, omdat er minder administratieve handelingen nodig zijn.

Het betreft het laten ontwerpen en implementeren van een chatbot voor het stellen van vragen door ouders en jeugdigen op de internetsite. De uitdaging hier is te komen tot een voorziening, waarin de privacy van cliënten kan worden gewaarborgd én de business case overeind kan blijven. Het andere project heeft als doel door inzet van AI het aantal no shows voor de Jeugdgezondheidszorg te kunnen voorspellen en verminderen. Hier speelt vooral de beperkte capaciteit van medewerkers en leverancier een rol, waarbij beoordeeld moet worden via welke inzet het beste kan worden toegewerkt naar het eindresultaat.

Opdrachtomschrijving:

  • Opgestelde vooronderzoeken inclusief business case afronden
  • Samenstellen van de projectteams
  • Inrichten projectstructuur in beschikbare projectomgeving
  • Voeren van overleg met leveranciers
  • Samen met opdrachtgever bepalen van overlegmomenten met stuurgroep
  • Regelmatig toelichten stand van zaken in managementoverleg

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als de implementatie van beide producten voltooid is en in gebruik kan worden genomen.

Jij hebt:

  • HBO/WO opleiding in bedrijfskunde
  • IPMA of Prince2
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als projectmanager binnen het IT werkveld
  • Minimaal 5 jaar ervaring binnen de zorgsector en gemeentelijke overheid

Benodigde vaardigheden en soft skills:

  • Communiceert helder, zowel mondeling als schriftelijk
  • Durft knopen door te hakken en neemt eigenaarschap
  • Bemiddelt effectief bij belangen, spanningen en misverstanden van verschillende partijen
  • Brengt structuur aan, bewaakt voortgang en deadlines
  • Signaleert en analyseert problemen en risico’s, weegt alternatieven af en handelt proactief
  • Komt met creatieve oplossingen bij obstakels
  • Blijft wendbaar bij veranderende omstandigheden

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. HBO/WO opleiding in bedrijfskunde
  2. IPMA of Prince2
  3. Minimaal 5 jaar werkervaring als projectmanager binnen het IT werkveld
  4. Minimaal 5 jaar ervaring binnen de zorgsector en gemeentelijke overheid

Wensen:

  1. Je hebt IPMA of Prince2
  2. Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring als projectmanager binnen het IT werkveld
  3. Je hebt minimaal 5 jaar ervaring binnen de zorgsector
  4. Je hebt ervaring binnen gemeentes
  5. Beschrijf een recente relevante opdracht. Wat waren je taken, waar liep je tegenaan en hoe heb je dit opgelost? (max 250 woorden)

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 07-08-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

12 tot 24 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures